Spørgsmål

Synstolkning

Fra i dag er udsendelser på DR1 synstolket, hvilket er meget generende. Hvordan frerner man synstolkningen?

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +1
Gør du ved at vælge den DR1 kanal vi får leveret, der ikke er synstolket.
Vi har nemlig 2 versioner af DR1 at vælge imellem, har jeg i hvert fald på mit Panasonic TV og min Dreambox her i Odense.
En synstolket og en ikke synstolket. Fremgår tydeligt af ID navn på kanalerne hvem de er, så de ikke forveksles mellem hinanden.

Kan desværre ikke give kanal nummer, da mit udstyr ikke er såkaldt Yousee godkendt, så det smider bare det hele ind som det findes under fuld scanning af hele frekvens båndet.
Omdømme 7
Badge +6
Du skal bytte 890 ud med 1.
Hvordan fjerner man synstolkning, det er ret irriterende prøvede at lade som ingenting i starten, da det var ved en serie på Disney Channel så blev til 2 og nu er det også på kanal 5, mega irriterende 😠
Omdømme 7
Badge +1
På kanaler der leveres med to lydspor, altså et syns og ikke synstolket lydspor, her findes der typisk en tast på TV'ets remote hvor man kan gå ind og skifte imellem de forskellige lydspor at kanalen leveres med.
Hver producent har hver deres metode hvor og hvad at funktionen hedder, så det skal man finde ud af ved at studere brugermanualen til ens TV.

På i hvert fald Panasonic's TV remotes findes den typisk ved at anvende Option tasten, hvor man kan hitte både billede og lyd optioner for den kanal at man er ved at se.
Det er det eneste TV jeg kan snakke om, da mit er et Panasonic.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)