Svar

Spørgsmål til 4K-TV

Kære alle.

Så har jeg forkælet mig selv med et LG-OLED-TV på tilbud i Elgiganten til 8888kr :-) Det vil sige, at jeg er klar til 4K-TV.

På dette link: https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/ultra-hd-boks kan man læse betingelserne for at kunne få en boks, men da jeg ringede og talte med en venlig mand i morges, sagde han, at det krævede en anden internetforbindelse end kobber. Fint nok, men det står jo ikke på siden, gør det?

4 spørgsmål:

1. Lyver manden i telefonen eller lyver hjemmesiden?
2. Kan jeg skifte til en COAX-forbindelse, få 4k den vej, og betyder det så, at min mulighed for at optage TV forsvinder?
3. LG-Smart-tv’et har en TV2-play-app. Kan jeg se 4K-tv den vej igennem?
4. Jeg har overvejet at købe et AppleTV og streame indhold fra internettet over på tv’et den vej. Men kan jeg streame fodbold i aften i 4K-kvalitet? Nej, vel?

Håber på et godt svar fra jer nørder....
Vh Søren
icon

Bedste svar af Radiomanden 23 juni 2018, 12:04

Det kan du måske ikke, men om du kan, så er der ikke længer den kanal når først det er etableret, kanalen er der kun grundet WM. Det forlyder ikke at den e.v.t vil fortsætte med andet indhold.

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Der kan ses TV2 UHD kanalen på Kabel TV med Humax 4000 boksen.
På alle andre måder er det ikke muligt.
Kære Radiomand ( og andre)

Jeg går ud fra, at Humax-4000-boksen er den boks, der omtales her:

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/ultra-hd-boks

Er det rigtigt? Og jeg synes ikke rigtigt, du svarer på, om jeg skal have en fiber-forbindelse, eller om det er ok med kobber-forbindelse for at kunne bruge den boks? Ved du noget om det?

Vh
Søren
Omdømme 7
Badge +6
Der kræver som skrevet Kabel TV, Humaxen er en Kabel TV boks.
Som også skrevet det er ikke muligt på andre måder.
Det tyder på at du har DSL.
Kære Radiomand...

Tak for dit svar. Det lyder til, at jeg godt kan bibeholde min kobber-internetforbindelse, som kører igennem telefon-stikket (DSL?), og så kan jeg skifte TV-signalet til COAX.

Boksen, som jeg linker til , kan jeg derefter bruge til at optage, og optagelserne bliver gemt i skyen... Er det nogenlunde korrekt forstået?

Min Netflix kører virkelig flot!

Vh
Søren
Omdømme 7
Badge +6
Hvordan leveres der TV.? Hvis som formodet det er DSL, kan der sandsynligvis ikke leveres andet.
Det er igennem DSL. Og det har det været i 10 år. Dengang var det det smarteste. Jeg ringer lige ind til YouSee og tjekker, om jeg kan få en COAX-forbindelse her, hvor jeg bor...

Jeg synes, det er dejligt, at dette forum findes...
Omdømme 7
Badge +6
Det kan du måske ikke, men om du kan, så er der ikke længer den kanal når først det er etableret, kanalen er der kun grundet WM. Det forlyder ikke at den e.v.t vil fortsætte med andet indhold.
Kære Radiomand...
Det lyder til, at det er klogest lige at afvente, indtil de danske tv-udbydere beslutter sig for, hvordan tv-signalet i 4k bliver overført. Ikke sandt?

Iøvrigt... Jeg købte en PS4, hvor der jo er en HBO-app på. Kan den streame i 4k, eller er det kun Netflix, der er så langt indtil videre?

Vh
Søren
Omdømme 7
Badge +6
Der kan Streames UHD fra Netflix og fra You Tube.
Kære Radiomand...
Jeg har nu undersøgt sagen, og YouSee leverer hverken COAX eller Fibernet ude ved mig.
Så nu overvejer jeg lige lidt, hvad jeg så skal gøre. Sandsynligvis venter jeg, til 4K er blevet mere mainstream blandt tv-udbyderne :-D
Tak for din store hjælp!
Vh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)