Samsung smart tv på wifi

Jeg har problemer med at få vores Samsung smart tv på wifi routeren, er der andre der oplever det??
Det rigtig netværks navn er valgt og det rigtige kode tastede hvad gør jeg forkert

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Fjordager.

Jeg har ikke Homebox, men derfor kan jeg give et par tips der kan undersøsges. Dette gælder IKKE kun for Homeboks, men også andre Accesspoints, eller Trådløse routere.

1. Er der signal hvor TV'et står? Måske står TV'et i "Skyggen" fra f.eks. et køleskab ,eller andet af metal (Også et stort Spejl kan skærme WiFi ganske godt.) Jo svagere signal, Desto dårligere forbindelse.

2. Hvis man bor i en boligblok der er lavet af Baton, vil der i de bærende væge være ståldragere, der danner et net, dette vil skærme WiFi ganske godt. Det samme gør sig gældende i gamle huse der har for vane at have hønsetråd på vægene for at holde på pudsen.

3. Er der andre der bruger jeres Kanal (Frekvens)? Hvis der er mange der bruger samme frekvens bliver rækkevidden MEGET kortere end normalt ved WiFi.

4. Er der mange der bruger WiFi'? Jo flere der bruger en given WiFi jo dårligere forbindelse til alle. Her plejer der at gælde dem med svag signal bliver først smidt af. Derfor er det en MEGET god ide at Sørge for at Alle enheder der på nogen måde kan få kabel, skal forbindes med kabel. (Stationære komputere, eller bærbare der står fast et sted,smart TV, Apple Tv og andre bokse.).

5. Er der nogen der spiller, ser Netflix, HBO ,eller andre former for streaming, eller download på WiFi Send dem over på Ledning hvis muligt. WiFi er kun en radiosender. Kun én enhed kan sende, eller modtage på en gang, pr. radio (sender/modtager).

Jeg har et Samsung Smart TV, og det er koblet til med Ledning. Jeg har prøvet at have et smart TV på med WiFi, da jeg var for doven til at trække et kabel. Det holdt 2 dage. Så blev kablet trukket, og siden har der ikke være hakker i Netflix, eller Fuld HD Hjemmevideo streamet fra min NAS.

Venlig Hilsen

Brian

Hej Brian
Tak for udemærket inputs, da det er
Boxen der levere signalet til tv,et kan man ikke snakke om noget decideret signal men fjernsynet virker, der er fint wifi i resten af huset på telefoner og computer og selv om med sidder med pc lige ved siden af fjernsynet, men jeg tro det er fjernsynet der er noget galt med, for i et forsøg på at opdaterer det så koksede det helt, så må vi se hvad Samsung suger

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)