Spørgsmål

Programmering af Remote til tv boks og Samsung tv - kan ikke tænde tv

• Deltager
  • 1 kommentar
Hejsa,

Jeg har et Samsung 55" tv ca. 4 år gammelt - købt i Elgiganten.
Jeg har netop modtaget den nye tv boks fra yousee - alt fungerer super godt - næsten da ...
Når jeg forsøger at programmere tv boksens fjernbetjening til at kunne tænde og slukke tv'et, så oplever jeg, at jeg ved programmeringen godt kan slukke tv - herefter trykker jeg ok for at bekræfte programmeringen. Jeg kan bare ikke tænde tv med boksens Remote ... jeg har forsøgt både med kode 0010 som foreskrevet samt kode 0029 - jeg har forsøgt flere gange uden held, og har nulstillet Remote med kode 1000 mellem hvert forsøg - og jeg har nøje fulgt vejledningen.
Nogle her der kan hjælpe mig med at få løst dette?
Takker på forhånd :)

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det lyder underligt, har selv et Samsung 7005 fra 2011, der var ikke et problem med at få Humax Remoten til at tænde/slukke/lyd op/ned, det virkede første gang. Så hvad lige der er gået galt kan jeg ikke sige.
Ok det virker bare ikke for mig :() mit tv er et Samsung UE55ES 6805XXE - jeg mener, at det er en version, som er fremstillet specielt til Elgiganten.
Hej.
Jeg har nøjagtig samme problem og har prøvet det som Jes K. beskriver?
Når jeg følger opsætningen kan jeg godt slukke TV'et, men ikke tænde det igen.
Håber nogen har en løsning, da det er lidt irriterende at skulle have 2 fjernbetjeninger liggende, når man nu kunne nøjes med 1 ?

Måske Yousee burde kigge på problemet, så deres kunder kan få en god oplevelse med deres TV produkter. Det er trods alt Yousee der har tilsendt den nye boks/fjernbetjening. Ved godt de skriver at de ikke yder support til opsætning af fjernbetjening, meeen det er sgu for nemt........
Jes K skrev:

Hejsa,

Jeg har et Samsung 55" tv ca. 4 år gammelt - købt i Elgiganten.
Jeg har netop modtaget den nye tv boks fra yousee - alt fungerer super godt - næsten da ...
Når jeg forsøger at programmere tv boksens fjernbetjening til at kunne tænde og slukke tv'et, så oplever jeg, at jeg ved programmeringen godt kan slukke tv - herefter trykker jeg ok for at bekræfte programmeringen. Jeg kan bare ikke tænde tv med boksens Remote ... jeg har forsøgt både med kode 0010 som foreskrevet samt kode 0029 - jeg har forsøgt flere gange uden held, og har nulstillet Remote med kode 1000 mellem hvert forsøg - og jeg har nøje fulgt vejledningen.
Nogle her der kan hjælpe mig med at få løst dette?
Takker på forhånd :)

Hejsa
Jeg sad og "legede" med opsætningen af fjernbetjeningen til den nye Yousee boks.
Her fandt jeg ud af at hvis man bruger fremgangsmåden beskrevet af Yousee til at kode fjernbetjeningen til sit Tv, men som Jes K. og jeg selv ikke kan komme længere end til at slukke Tv'et og ikke kan tænde igen, så brug samme fremgangsmåde til at tænde Tv'et igen, men denne gang med Tv'et slukket. Det gjorde jeg et par gange og så virkede det pludseligt både til at tænd/sluk og volumen. Håber det også kan hjælpe andre med problemet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)