Spørgsmål

Problem med at optage TV3+ udsendelser

Omdømme 1
  • Udforsker
  • 14 kommentarer
Jeg har den seneste uge ikke kunne optage udsendelser fra TV3+ på mit Panasonic DVD/BluRay. Optagelsen går i gang, kører og slutter, men det er stop and go så på ca. 1 timer optages der ca. 15 minutter. Endvidere vises den optagne udsendelse i "slots" på ca. 15 minutter. Jeg optogs senest en udsendelse fra TV3+ uden problemer den 19/11, og jeg stødte på bemærkede problemet første gang den 25/11. Problemet er således opstået mellem den 19/11 og 25/11.

Det ser ud til at problemet kun er på TV3+. Jeg har dog ikke prøvet at optage fra samtlige kanaler i den store pakker. Jeg har dog uden problemer optaget udsendelser fra andre TV3-kanaler og fra bl.a. DRs og TV2s kanaler.

Jeg har helt almindelig kabel-tv via antennekabel. Jeg har ingen YouSee-boks.

Nogen der kan hjælpe med en forklaring og evt. løsning på problemet.

22 Kommentarer

Jeg har præcis det samme problem, første dag, jeg observerede fejlen, var d. 21. november. Jeg har også en Panasonic optager. Når jeg optager et 1 times program på TV3+, er de første 42 min optaget på 15 min og de sidste 18 min er optaget på 6 min. Dvs en meget hakket oplevelse. Øvrige programmer optages og vises uden fejl. Optager oplyser at der er tale om fejl med Broadcast...
Omdømme 6
Badge +7
Hej JHA62 og Marianne N

Spøjst at der er tale om samme kanal og samme producent af optager.

Har I ellers problemer med signalet på TV3+, når der ses live-tv på kanalen? Er det "kun" denne kanal det er observeret på?
Omdømme 1
Hej Kasper

Jeg har ikke problemer med signalet på TV3+ når jeg ser live-tv på kanalen.

Som jeg skrev ser det ud til at problemet kun er ved optagelse af udsendelser fra TV3+. Således kan jeg uden problemer optage fra TV3s andre kanaler, DRs og TV2s kanaler, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6 og Kanal 9. Jeg har dog ikke testet samtlige kanaler i den store pakker. Derfor har jeg svært ved at forestille mig fejlen ligger i optageren.
Har lige oprettet et spørgsmål på præcis den samme problemstilling.
Omdømme 7
Badge +6
Et gæt er at der fejlagtigt sendes med DRM beskyttelse på TV3+
Det er Panasonic's optagere meget overfølsomme for, da de har DRM beskyttelse indlagt i firmwaren og er der så pludselig det på en kanal eller en udsendelse, så nægter Panasonic maskinerne at optage.
Det er en dejlig feature ved CI+. Der kan udpensles hvad man må og ikke må. Hvis en bit står forkert, så må man ikke optage. Hvis det er den bit, burde den vel optage 0 min... En bug?
Omdømme 7
Badge +6
Forummanden skrev:

Det er en dejlig feature ved CI+. Der kan udpensles hvad man må og ikke må. Hvis en bit står forkert, så må man ikke optage. Hvis det er den bit, burde den vel optage 0 min... En bug?

Måske, men det er heldig vis ikke noget jeg bøvler med længere da min Panasonic maskine blev pensioneret for flere år siden.
Min egen nuværende boks understøtter slet ikke CI+, for det er en alm. CI boks fra Vu+, så derfor skal man også købe det tilsvarende CI modul for at det hele funker, hvilket i mit tilfælde er det fra Neotion.
Om det modul så fungerer med Panasonic's BD/HDD optagere er et godt spørgsmål.
Omdømme 7
Badge +6
Hvis det er det samme som bergs.dk sælger, https://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-til-kabel-tv-416/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958#product-description
så gør det.

Skal det forstås således at du bruger dette kort i en Panasonic Optager?
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har ikke sådan en, men det har andre, og det virker, det er jo et kort til You See Viaacess.
Radiomanden skrev:

Jeg har ikke sådan en, men det har andre, og det virker, det er jo et kort til You See Viaacess.

Jeg checkede mine 4 kort i alt, og et af dem er faktisk Neotion CI 3X, men det virker heller ikke for præcis den kanal. (Men fint for ALLE andre kanaler). Jeg tror mere at M Persen er inde på noget af en forklaring.
Neotion-modulet er ikke et plus-modul, så jeg tænker det må være noget andet end kopi-spærring...
Omdømme 1
Jeg beklager men nu er det blevet for teknisk for mig.

Som jeg skrev har jeg helt almindelig kabel-tv via et antennekabel i væggen. Jeg har ingen boks eller kort.

Jeg købte optageren i november 2015 og problemet er først opstået nu og kun TV3+. Andre kanaler optages uden problemer. Jeg kan også uden problemer se TV3+ live.

Jeg har skrevet til både TV3 og Panasonic. TV3 svarede at de ikke har fortaget ændringer. Jeg har endnu ikke modtaget svar fra Panasonic.
Omdømme 7
Badge +6
ryde65 skrev:

Radiomanden skrev:

Jeg checkede mine 4 kort i alt, og et af dem er faktisk Neotion CI 3X, men det virker heller ikke for præcis den kanal. (Men fint for ALLE andre kanaler). Jeg tror mere at M Persen er inde på noget af en forklaring.

Det er DRM jeg hælder til, for det var netop det jeg oplevede med den Panasonic DVD/HDD optager jeg havde. Det var en af de analoge modeller, der overhovedet ikke var udstyret med med muligheden for at sætte et CAM modul i den, men optageren havde DRM indlagt i dens firmware, lige som samtlige andre analoge og senere digitale modeller der fulgte.
Den kunne også pludselig finde på at nægte at optage og der fik jeg så en rød boks med en fejl besked op på skærmen, om at der ikke kunne optages grundet at det var beskyttet med Digital Rights Management (DRM).
Omdømme 7
Badge +6
Gad vide om der er samme problem med Panasonic på Stofa, hvis det er tilfældet, så kan det da vel kun være Viasat der blokerer for det.
Hvis der ikke er samme problem der, hvad er så årsagen.?
Omdømme 7
Badge +6
Det kan også undersøges om det er i internt problem på YouSee's eget net, for hos folk der er medlem af en antenneforening og derfor har den gamle pakkeløsning, her får man kanalen dobbelt:

Ukodet på 666 Mhz
Kodet på 514 Mhz

Så hvis der er en derude der har en Panasonic BD/HDD optager, er medlem af en antenneforening og har et Yousee kort, så kan de prøve dem begge af.
Jeg har samme problem med min Panasonic recorder og kører med fuld pakke uden kort.
Det er kun på TV3+ jeg oplaver problemer, aller andre kanaler jeg optager fra har ikke problemet.
Omdømme 1
En opfølgning og opdatering.

Jeg er pt. på juleferie hos min Far i Aalborg. Min Far, der får tv-signal fra Stofa kan uden problemer optage TV3+ på sin Samsung-optager.

Jeg har også modtaget en mail fra TV3. De prøver at løse problemnet. De har stillet nogle tekniske spørgsmål, som jeg har forsøgt at svare på.

Jeg har også modtaget svar på min mail til Panasonic. Panasonic er i gang med at kigge ind på problemet af TV3, men såfremt der ikke er problemer med yderligere kanaler mener de, at optageren ikke har software eller hardware relateret problemer. Panasonic foreslår også at prøve og nulstille og lave en ny kanal søgning. Det har jeg dog endnu ikke haft tid og mulighede for at prøve.
Føgler lige med her. Jeg har samme problem.
Har samme problem, ret belastende når maskinen gerne skulle optage NFL i nat.
Følger også med her, samme problem.
Har bemærket , at der kommer bittesmå udfald i billedet også, når jeg ser via Panasonic rec.
Omdømme 1
Det ser ud til problemet er løst. Jeg kunne i week-end'en optage udsendelser, bl.a. AFC-finale i amerikansk fodbold, fra TV3+ uden problemer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)