Svar

Overføre optagelser fra gammel til ny tv-boks

Badge
  • Bruger
  • 5 kommentarer
Jeg har fået ny tv-boks fra yousee og skal af med den gamle. Desværre har jeg rigtig mange optagelser, som jeg er ked af at skulle af med. Er der nogen som helst måde jeg kan overføre data fra den gamle til den tv-box?
icon

Bedste svar af Radiomanden 4 december 2018, 15:54

Helt kort. Nej.

Se original

21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Helt kort. Nej.
Badge
Fint – så behøver jeg ikke lede.
Tak
Omdømme 7
Badge +7
Hvilken boks er der skiftet fra og til hvilken.
Jeg har præcis samme problem. Er ved at skifte fra en "YouSee Viasat Stor med Bredbånd" (TV boksen er sort og 30 x 25 cm - til venstre står tidspunkt + TDC TV og til højre er der et TDC logo) til en Coax løsning også med YouSee.
Optagelserne er jo noget jeg har betalt for, og det er ikke fordi jeg vil til at fremvise disse for en større kreds, men blot nogen minder fra sportsbegivenheder, som vi gerne vil gense engang imellem. Det er udover min fatteevne, at man ikke - på en eller anden måde - fx kan afspille disse og så samtidig gemme disse på et andet medie (udover at filme fjernsynet når optagelsen afspilles). HJÆLP!!!
Omdømme 7
Badge +7
Det er på ingen måde meningen at optagelser skal kunne flyttes, det er grundet rettigheder.
Omdømme 7
Badge +6
Jo man kan så men godt gemme optagelser for eftertiden på alternative medier, man skal bare hold sig væk fra YouSee's eget udstyr.
Jeg har eks. tonsvis af film som jeg har optaget i årenes løb fra TV1000 (senere Viasat Film) og Canal+ Film (senere C More) som er gemt på andre medier, FORDI jeg ikke har brugt noget at YouSee's udstyr.
Alle de film jeg optager fra Viasat Film i dag som jeg gerne vil beholde bliver også overført til andre lagringsmedier.

Kræver lidt øvelse med min metode og det rigtige udstyr og software til computeren, men øvelse gør mester som man siger. De film jeg optager og vil gemme bliver klippet til og muxet til MKV filer, som jeg så gemmer på en stor USB harddisk som er koblet til min media player.

Ellers så er der også den noget nemmere metode med eks. en af Panasonic's BD/HDD optagere som mange har valgt, hvor man nemt kan kopiere filmene fra harddisken over på Blu-ray skiver, eller DVD hvis de kun er i SD kvalitet.
På sådan en 25 GB brændbar skive kan man snildt have 3 film i HD fra Viasat Film kanalerne på uden kvalitetstab.
Radiomanden skrev:

Det er på ingen måde meningen at optagelser skal kunne flyttes, det er grundet rettigheder.

Det argument forstår jeg godt (selvom jeg ikke er ude på at krænke nogens rettigheder), men jeg kan jo ikke engang få optagelserne flyttet til en ny YouSee løsning...
Omdømme 7
Badge +7
Det er jo fordi at boksene netop ikke har den mulighed.
Persen M skrev:

Jo man kan så men godt gemme optagelser for eftertiden på alternative medier, man skal bare hold sig væk fra YouSee's eget udstyr.
Jeg har eks. tonsvis af film som jeg har optaget i årenes løb fra TV1000 (senere Viasat Film) og Canal+ Film (senere C More) som er gemt på andre medier, FORDI jeg ikke har brugt noget at YouSee's udstyr.
Alle de film jeg optager fra Viasat Film i dag som jeg gerne vil beholde bliver også overført til andre lagringsmedier.

Kræver lidt øvelse med min metode og det rigtige udstyr og software til computeren, men øvelse gør mester som man siger. De film jeg optager og vil gemme bliver klippet til og muxet til MKV filer, som jeg så gemmer på en stor USB harddisk som er koblet til min media player.

Ellers så er der også den noget nemmere metode med eks. en af Panasonic's BD/HDD optagere som mange har valgt, hvor man nemt kan kopiere filmene fra harddisken over på Blu-ray skiver, eller DVD hvis de kun er i SD kvalitet.
På sådan en 25 GB brændbar skive kan man snildt have 3 film i HD fra Viasat Film kanalerne på uden kvalitetstab.

Så bare lige for at være sikker på, at jeg forstår dig ret: Selv eksperter som dig kan ikke på nogen måde flytte "mine" optagelser over på et andet "ikke YouSee" medie?
Radiomanden skrev:

Det er jo fordi at boksene netop ikke har den mulighed.

Netop, og det er jo mega dårlig service fra YouSee's side hvis du spørger mig, og absolut ikke noget der får kundeloyaliteten op
Omdømme 7
Badge +7
De er jo nødsaget til at beskytte mod at det er muligt. Det ville undre hvis det er muligt med de øvrige udbyderes udstyr.
Radiomanden skrev:

De er jo nødsaget til at beskytte mod at det er muligt. Det ville undre hvis det er muligt med de øvrige udbyderes udstyr.

Ja, men det giver jo ikke mening, at man ikke kan få optagelser overført til samme udbyders alternative løsninger...
Omdømme 7
Badge +7
Det kan der ikke gøres noget ved, længere er den historie ikke.
Omdømme 7
Badge +3
Hvilke tilslutningsmuligheder til TV har den gamle boks?

Hvis der er tilslutning for SCART eller anden tilslutning for analoge signaler kan der MÅSKE være en mulighed for at hente optagelserne ud af den gamle boks og (eventuelt med hjælp fra ekstraudstyr) gemme dem på en PC-lagerenhed eller harddiskoptager - men ikke på en ny YouSee-boks.

Dette var muligt med den ene SCART-udgang på den nu udgåede YouSee Plus Samsung boks, hvor alt kunne hentes ud og via en USB TV-tuner gemmes ukodet på computer. Både direkte TV, tidligere optagelser, film og serier og også lejefilm. Resultatet blev Ikke i HD, men faktisk i en acceptabel kvalitet.

Det signal, der kommer fra HDMI er kodet, og kan kun anvendes sammen med godkendt udstyr. Dette er indført for at forhindre ulovlig digital kopiering.

Et noget primitivt alternativ: Afspil fra den gamle boks til TV, og optag TV-billedet med et videokamera eller tilsvarende. Der må forventes en elendig billed- og lydkvalitet med flimmer, uskarpe billeder og sorte bjælker m.m., og måske også synkroniseringsproblemer mellem billede og lyd.
Omdømme 7
Badge +6
hjamo skrev:

Så bare lige for at være sikker på, at jeg forstår dig ret: Selv eksperter som dig kan ikke på nogen måde flytte "mine" optagelser over på et andet "ikke YouSee" medie?

Nej det kan jeg heller ikke. Typisk benyttes der et obskurt lagringsformat, hvor der desuden også er DRM beskyttelse på optagelserne, så at de er bundet til den enhed de er optaget med.
Selv ikke engang et professionelt recovery program der benytter brute force metoder kan ikke hamle op med det.
Omdømme 7
Badge +7
Hej BigQ

Jeg har tilladt mig at markere Radiomandens svar som bedste svar, da det er ganske rigtigt og svaret helt kort er nej. Det er ikke muligt at trække optagelser ud af tv-boksen.

Når bedste svar er markeret er det nemt at finde svaret for andre brugere med samme spørgsmål :)
Har den gamle boks scart udgang? For så kan det sagtens lade sig gøre at hente de optagelser ud. Det kræver dog noget extra udstyr. Men hvis du gerne vil gemme dem, så er det vel det værd.
Omdømme 7
Badge +7
Det var muligt med Samsung boksen, men det er ikke muligt med Humax.
Øhhh skal jeg forstå det sådan, at den boks som opretter har, ikke har scart stik?
Omdømme 7
Badge +6
Efter lidt tænken så findes der måske en metode, men det kræver et dyrere capture kort til PC, som har den muglighed at kunne capture video via HDMI.
En som komplett.dk har to HDMI capture kort der desuden også kan håndtere audioen.

https://www.komplett.dk/product/863587/gaming/streaming/capture-og-streamning/elgato-game-capture-hd60-pro

https://www.komplett.dk/product/890539/gaming/streaming/capture-og-streamning/elgato-game-capture-hd60s#
Omdømme 7
Badge +7
Der kan på You See boksene ikke optages fra externe enheder, Humax 4000 har kun HDMI, Humax 2000 har Scart, men det kan KUN bruges til et TV, ikke til overførsel af indhold.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)