Optagelser bliver ikke gennemført (den nye Yousee tv boks)


Jeg har sat yousee boksen til at optage flere forskellige udsendelser, men mange af dem bliver ikke optaget. Når jeg går ind på Min SIde for at se optagelserne står der bare, at Den planlagte optagelse blev ikke gennemført, men når jeg programmerer boksen til at optage får jeg ikke nogen fejlmeddelelser om, at optagelsen ikke kan gennemføres osv. og der 98% ledig harddisk....

23 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

danpedersen skrev:
Jeg har sat yousee boksen til at optage flere forskellige udsendelser, men mange af dem bliver ikke optaget. Når jeg går ind på Min SIde for at se optagelserne står der bare, at Den planlagte optagelse blev ikke gennemført, men når jeg programmerer boksen til at optage får jeg ikke nogen fejlmeddelelser om, at optagelsen ikke kan gennemføres osv. og der 98% ledig harddisk....

Boksen kan optage 3 samtidige optagelser. Planlægges optagelsen nr. 4, kommer der en kort medddelelse øverst på skærmen om, at optagelsen ikke kan gennemføres. Hvis ikke det er problemet, kan du ringe til YouSee på 7070 4040.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 You See er klar over problemet, så det vil blive løst.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Radiomanden skrev:
 You See er klar over problemet, så det vil blive løst.

Hvis det er et gennerelt problem, så burde jeg vel også ha' prøvet det, men det har jeg ikke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Der er en del der har skrevet på FB omkring det problem, at der mistes mange optagelser, har selv oplevet det en enkelt gang.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Radiomanden skrev:
 Der er en del der har skrevet på FB omkring det problem, at der mistes mange optagelser, har selv oplevet det en enkelt gang.

Jeg har prøvet en enkelt gang, men efterfølgende opdagede jeg, at jeg havde forsøgt med en 4. samtidig optagelse.

Har igen og igen og igen mødt meddelelsen "Planlagt optagelse blev ikke optaget", og kan garantere at boksen ikke var sat til at optage flere programmer samtidigt. Senest, i går, satte jeg boksen til at optage krimiserien "Sirener" (alle kommende afsnit) på DR 1. Og ikke andet! I dag får jeg så ovenstående meddelelse. Til højre i menuen under  "Optagelser" står der "Sirener (1:4)  Optaget i går kl. 22:00".  Når jeg så vælger afsnittet, bliver jeg mødt med dialogboksen: "Slet optagelse Du er ved at slette optagelsen "Sirener" fra tv-boksen. Er du sikker på, at du ønsker at slette optagelsen? Slet Fortryd." Vælger selvfølgelig Fortryd! Men facit er at det ikke er muligt at afspille optagelsen. Møder meddelelsen ovenfor næsten hver gang jeg vil afspille en optagelse, men oftest har jeg kunnet afspille et afsnit, formentlig fordi det samme afsnit er optaget flere gange på grund af genudsendelser, andre gange har jeg måttet ty til Arkiv.  Hvis YouSee har erkendt problemet for flere uger siden, så er det sandelig på høje tid at de får det løst. Det er en basisfunktion der ikke virker!

Nå, må ind på Arkiv.

Knud

Genstart boksen, min ville ikke optage i over en uge. genstartede og opgraderede til nyeste i dag og nu optager den igen.
Er der en opdatering på dette problem?
Oplever det nemlig også. Det er ikke alle optagelser den fejler i. Faktisk mest dem hvor der IKKE er andre ting der bliver optaget samtidig.
Har tjekket for opdateringer til boksen, og den meddeler at jeg allerede har den nyeste opdatering
Jeg oplever desværre samme problem - og det er meget irriterende!

Har YouSee en løsning undervejs - og hvad er tidshorisonten?

Mvh
Jesper
Jeg havde samme problem, fik at vide det var grundet den sidste opdatering, jeg skulle rette dvale til normal og næste til aldrig. Desværre kan jeg pt ikke komme ind i boksen, så jeg kan ikke skrive nøjagtig hvor det var henne, men håber dette kan hjælpe
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hvis du retter den til alm. dvale så "slukker" den aldrig og bruger 13 - 14 w i timen døgnet rundt. Min optager hver gang, selvom den står i "dyb dvale"
Har lige checket, det er under strømbesparelse, det skal være normal og dvale aldrig
Hej mich kan bare sige, hvad teknikeren sagde hos YOUSEE, og efter jeg har rettet, har jeg ingen problemer.
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hvis du vil have, din boks skal overholde loven mht strømforbrug, så kunne du resette den til fab riksindstilling. Hvor ville det være godt, hvis Yousee meldte ud at det var en kendt fejl
Lige en ting mere, måske er det min boks, der er noget galt med, jeg får den nemlig byttet ud, afventer den nye kommer, så kan jeg lade den stå som mich siger og se om den nye virker. Mit råd er så, at kontakte YOUSEE, måske skal boksene udskiftet, jeg har kun haft min 2 mdr og får det selvfølgelig uden beregning
Oplever det samme problem. Selvom den kun er sat til at optage et program, kan man aldrig regne med, at det bliver optaget. Hver anden gang står der "Planlagt optagelse blev ikke optaget". Meget irriterende. Nogen bud?
Har lige fået ny router, nu kan jeg ikk optage, den skriver at min harddisk er fuld. Men når jeg går i gemte optagelser skriver den af der ikk er nogen.
Nogen ideer
Mvh catidk
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
mugggeamanda skrev:

Lige en ting mere, måske er det min boks, der er noget galt med, jeg får den nemlig byttet ud, afventer den nye kommer, så kan jeg lade den stå som mich siger og se om den nye virker. Mit råd er så, at kontakte YOUSEE, måske skal boksene udskiftet, jeg har kun haft min 2 mdr og får det selvfølgelig uden beregning



Har du fået en ny boks ?

Har du haft problemet igen ? Og før eller efter opdateringen den 3/11 ?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Bruger117 skrev:

Oplever det samme problem. Selvom den kun er sat til at optage et program, kan man aldrig regne med, at det bliver optaget. Hver anden gang står der "Planlagt optagelse blev ikke optaget". Meget irriterende. Nogen bud?



Kørte du med alm. strømbesparelse eller dyb dvale ?

Har du haft det efter opdateringen den 3/11 ?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
cati skrev:

Har lige fået ny router, nu kan jeg ikk optage, den skriver at min harddisk er fuld. Men når jeg går i gemte optagelser skriver den af der ikk er nogen.
Nogen ideer
Mvh catidk



Tror det er et andet problem,

Har du gået ind i genstart boks ?
Har du prøvet gendan indstillinger
Hvis du ingen optagelser har, ville jeg vælge gendan fabriksindstillinger
Nu har jeg fabriksindstillet min boks, genstartet min boks og nye router flere gange. Den skriver den optager, men når jeg går ind og kigger på det den sku have optaget er der sort skærm
Nogen anden ide?
Vil det evt virke hvis jeg sætter min gammel router til og kan jeg det
Mvh cati
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
cati skrev:

Nu har jeg fabriksindstillet min boks, genstartet min boks og nye router flere gange. Den skriver den optager, men når jeg går ind og kigger på det den sku have optaget er der sort skærm
Nogen anden ide?
Vil det evt virke hvis jeg sætter min gammel router til og kan jeg det
Mvh cati



Er det en humax kabel TV boks du har ?

Er routeren en 5 Ghz ? Det står nor malt i SSID navnet
[quote=mich]
cati skrev:

Nu har jeg fabriksindstillet min boks, genstartet min boks og nye router flere gange. Den skriver den optager, men når jeg går ind og kigger på det den sku have optaget er der sort skærm
Nogen anden ide?
Vil det evt virke hvis jeg sætter min gammel router til og kan jeg det
Mvh cati



Er det en humax kabel TV boks du har ?

Er routeren en 5 Ghz ? Det står nor malt i SSID navnet[/quote




Jeg har vist fået løst problemet, fik et link inde på Facebook /yousee som ser ud til at virke nogenlunde, nu optager den nået at det jeg sat den til, bortset fra en udsendelse i nat

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)