Spørgsmål

Ny Tv-boks og har kun Wi-Fi...

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hejsa. Har fået en sprit ny Yousee Tv-boks, model YSR-2000. Når jeg tænder den står den og hænger på "Software opdatering - Fant ingen software - Tryk OK for at søge igen"... Jeg vil tro den forventer en netverks kabel for opdatering, men jeg har kun Wifi der hvor TV står fysisk. Er det mulig at koble til wifi for opdatering og komme videre. (Og nej, menuknappen fungerer ikke. Det er kun OK jeg kan trykke og den looper tilbage til dette punktet)
- Eller skal jeg faktisk bide i det sure æble og flytte tv og boks med netverkskabel til wifi routeren?
Venlig hilsen
Jan B

6 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +4
Hvis ikke boksen har permanet forbindelse til nettet, så virker den ikke. Den skal enten permanent være på et 5 Ghz net eller have en kablet forbindelse.
Tak for hurtig svar.
Hvis jeg forstår dig ret bør jeg;
1. Få en kablet forbindelse først så jeg kan opdatere boksen.
2. Sætte op wifi forbindelse til min 5GHz wifi-router.
3. Trække kabel forbindelsen.
Og derefter bør det fungere?

Vh.
Jan B
Omdømme 4
Badge +4
Der behøves kun den ene forbindelse, enten Wi Fi eller kabel.
Jaja, er forstået - men siden jeg ikke kan åbne indstillinger før jeg har opdateret tv-boksens software vha. en netverkskabel ser det ikke ud til at jeg har andre muligheder så jeg vil forsøge det.
Tak for dine svar. Det var en god hjælp.
OK, så blev jeg meget klogere - og det fungerer som jeg håbet. at det ville.
- Ind med netkabel i Tv-boks.
- Tænd Tv-boks.
- Opdater Tv-boks software, ved at trykke OK.
- Fuldfør opsætning ved at trykke OK - OK etc. til skærm viser at Tv-boks er færdig opsat og kan benyttes...
- Åbne indstillinger fra Menu-knappen, og vælg netværk.
- Ud med netkabel, vælg WiFi og konfigurer denne.
Og Wupti så kører det. Væk med smartcard - nu lastes mit Yousee abonnement direkte til boksen.

Vil også tilføje at Tv-boksen efter konfiguration kan køre uden netværk - men så kan du KUN bruge den til at se TV. Man mister alt under Menu knappen. Men TV'en kører. I alt fald hos mig nu. Men det kan jo være at det er tidsbegrænset, så boksen "kræver" at den med jævne mellemrum skal skal online et øjeblik for at verificere mit Yousee abonnement... Det var vel derfor at den loopet og ikke kunne komme forbi opdateringspunktet.. Boksen havde ingen information om mig som Yousee abonnent og viste ikke hvad / hvilke kanalaer den kunne vise mig...

Nuvel, jeg gætter blot og ved faktisk intet om dette... Min Tv-boks er oppe og kører og jeg er glad :)
Omdømme 4
Badge +4
Hvis ikke den har net, og det skal den have, så kan den ikke bruges til andet end Live TV, ingen Start forfra, ikke Arkiv, Ikke EPG, Ikke optagelse, ikke Film, med andre ord stort set ubrugelig, og får du slukke den, så kan den ikke starte op.
Har opsat nogle stykker af de bokse, og på intet tidspunkt har det været nødvendigt at bruge andet end Wi-Fi.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)