Spørgsmål

Ny antenneføring i huset

Hejsa

Vores signal til hjemmet bliver leveret af et 10 mm jordkabel, som tidligere har været forsøgt skruet ned i en F-connector og omrullet af tape af husets tidligere ejer. Herfra videre til en fordeler, som så fordelte signalet videre til hhv. TV og trådløst netværk.
Det fungerede, men med et dårligt TV signal og et dårligt trådløst netværk, der tit faldt ud.

I forbindelse med renovation af vores hus trak vi nye Triax Koka 600 antennekabler til de respektive rum, hvor der skal være TV. Disse kabler er samlet i kælderen, hvor jeg ville sætte dem til en Triax IFA 388 antenneforstærker. Så vidt så godt.

F-connectoren fra Jordkablet er fjernet, og nu vil jeg gerne have lavet opsætningen ordentligt fra jordkablet og så videre til antenneforstærkeren, men jeg er løbet ind i problemer...

Jeg har monteret en FM-TL232 connector på mit jordkabel, som jeg så ville montere til indgangen på min antenneforstærker. Men på denne måde kan jeg ikke få noget kabel videre til min trådløse router, da den kun kan videreføre radio/TV signaler.

Et andet forslag har været, at jeg skulle montere mit jordkabel ned i et Triax TD272E antenneudtag. Herfra videre med et kabel til den trådløse router og et kabel videre til antenneforstærkeren. Dette virker bøvlet, da jordkablet er 10 mm tykt og ikke særlig medgørligt. Der går vel også en del af signalet tabt tænker jeg????

Hvordan ser den optimale løsning ud, og hvordan gør jeg det nemmest???

På forhånd tak for input :-)

MVH

Michael

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Michael

Velkommen på YouSee Forum :)

Jeg vil nok anbefale, at du får en YouSee tekniker ud, så du er sikker på, at få lavet den mest optimale løsning :)

Nu er jeg ikke kørende tekniker, men jeg forestiller mig måske, at teknikeren ville sætte en fordeler med F-connector udgange i serie med din forstærker enten før eller efter, for at få de ekstra udgange til viderefordeling af signalet.
Tak for info...

Har fået at vide, at jeg skal have en data splitter monteret, som indgangskablet føres op i. Herefter kan jeg få splittet signalet op i hhv. data og TV.

Der er nu bestilt en Triax TDP-04 data splitter, og så kan jeg arbejde videre herfra :-)

Hvis det ikke lykkes at få et ordentligt signal, så vender jeg tilbage...

Mvh

Michael
Omdømme 4
Badge +1
Der kan være et problem i, at Triax TDP-04, så vidt jeg kan se, ikke understøtter DOCSIS 3.1, da frekvensområdet kun er 5-1000 MHz. Hvis DOCSIS 3.1 understøttelse er nødvendig, skal man nok kigge efter en afgrener, der går op til 1300 MHz.
Hej Sigvard

Ved ikke lige, hvad DOCSIS 3.1 er????

Er der noget andet, som du kan anbefale???

Michael
Omdømme 4
Badge +1
DOCSIS 3.1 er standarden for internet over kabel-tv, som Yousee er ved indføre.

Denne splitter understøtter DOCSIS 3.1:
https://www.av-connection.dk/?PGr=10060
Sigvard, jeg vil fluks ændre min bestilling 😃

Tak for informationen 👍👍👍👍
Jeg takker også.

Bestiller også Triax TDP 1-204 TV/Data splitter filter

Yousee kablet i teknikrummet i vores nye hus kommer til at gå direkte i denne.

Derefter i en Triax fordeler til TV/Radio i hver rum også kommer kabel modemmet direkte i data fra splitteren, så alt data bliver fordelt via data kabler/ethernet
Omdømme 7
Badge +7
Hej MichaelBjoern

Jeg håber du vil markere det bedste svar i denne tråd, som gav skubbet til en løsning/afklaring, så det er nemt for andre, der kommer forbi at gennemskue løsningen i tråden :)
Omdømme 2
Badge
Hej Michael

Nu er der mange 10mm kabler. Typisk er der flere forskellige typer med forskellig diameter på inderleder, hvilket er meget vigtigt er korrekt.

http://cable.ppcbroadband.com/DKCableDatabase/cables.asp

Hverken den con eller den data fordeler er godkendt i Yousee net. Cabelcon´s connectorer er ikke længere godkendt. Det skal være PPC connectorer.

Der bruges kun docsis 3.1 data splitter.

Det lyder meget som en opgave for en tekniker

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P