Netgear CG3000 fejl

• Deltager
  • 0 kommentarer
Som så mange andre Netgear CG3000 fejl som nettet bugner af, er min Netgear CG3000 ikke gået ram forbi.

Min netgear router mister forbindelsen wireless mindst 1 gang i timen, hvilket er ved at være meget irriterende.

Sætter jeg en anden router foran, og kører trådløs trafik via ekstra routeren, så er der ikke udfald. ?? Så hvad fejler Netgear CG3000 routeren.

Det kan ganske eneklt ikke være rigtigt at man skal tilkoble ekstra udstyr og derved få yderligere strømforbrug.

Samtidig melder Netgear routeren DHCP fejl på MAC addresser som ikke findes på noget udstyr i huset.

Disse MAC addresser viser sig så at de tilhører henholdsvis Netgear og Cisco i USA. ?? Som det ses af sidste billed.

Det vil jeg gerne have en forklaring på, da det jo er routeren der selv der kalder.

Netgear CG3000.png

Netgear CG3000 MACs.png

2 Kommentarer

MAC-adresserne er der en logisk forklaring på. "CM" er dit modem. "CMTS" er det udstyr, som modemmet kommunikerer med.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er ikke "fejl" – men blot en log. Blot ignorer den.

Du ser Cisco MAC adresser da YouSee benytter Cisco CMTS'er på deres centraler. MAC adresser er registeret i landet, hvor virskomhederne holder til, derfor USA. Det er ikke en log ovr LAN, men WAN. Dit modem får en DHCP adersse af CMTS'en. Derfor kender du ikke MAC adresserne fra dit LAN.

Jeg håber det besvarer dine spørgsmål :D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P