Spørgsmål

LG B7 & Yousee’s 4K boks

Hejsa alle,

Er “HDMI ULTRA HD Deep Color“ ikke muligt at aktivere på fjernsynet når man bruger Yousees 4k boks?

17 Kommentarer

Omdømme 1
Slet
Mon det er for det jeg bruger hdmi arc porten? Gir det problemer ?
Ingen hjælp?
Omdømme 4
Badge +1
Jeg har et to generationer ældre LG OLED, og jeg kan da godt aktivere HDMI ULTRA HD Deep Color på den hdmi port, hvor min Yousee 4K boks er tilsluttet. Men ikke alle kabler virker med denne indstilling.
Kablet virker fint. Kan os aktivere det på de andre hdmi porte.

Kan det virkelig passe at det sandt når yousee siger deres boks ikke understøtter hdmi arc på LG B7?
Omdømme 7
Badge +6
ARC er ikke til Humaxen, det er til lyd fra TV til Reciver. CEC bør virke når aktiveret på boks og TV.
Radiomanden skrev:

ARC er ikke til Humaxen, det er til lyd fra TV til Reciver. CEC bør virke når aktiveret på boks og TV.

Hold nu op med de tvetydige svar. HDMI ARC fungere som en almindelig HDMI port også. Hvorfor virkede den på det gamle tv med boksen men ikke på et nyt LG B7???

Hvad er forklaringen på at det ikke er muligt at benytte HDMI arc porten til yousee boksen?
Omdømme 4
Badge +1
Det du kalder tvetydige svar skyldes nok, at det er uklart på dit spørgsmål, hvad det er du ønsker skal ske. Hvis det bare er at bruge den pågældende HDMI port, kan du prøve at deaktivere SIMPLINK på LG B7 hvis den står til aktiv. Min erfaring er, som dog gælder et ældre LG OLED tv, at det kan løse visse problemer. F.eks. har jeg en HDMI switch tilsluttet mit tv, som kun virker, når SIMPLINK er slået fra. Hvis ønsket er et andet, f.eks. noget betjening af Yousee boksen, mangler en nærmere forklaring. Og hvad var det gamle tv for et?
Det hjælper ikke at deaktivere SIMPLINK. Jeg kan stadig ikke benytte HDMI ARC til Yousee boksen.

HDMI ARC virker fint til andre bokse (Apple tv, ps4 osv.) Men Yousee boksen mister signalet når jeg bruger boksen i den port.

Jeg vil gerne vide hvorfor boksen ikke understøtter dette på nogen TV, men på andre?
Omdømme 4
Badge +1
Jeg kan desværre ikke selv teste, om der er problemer med Yousee boksen på den pågældende HDMI port, da porten hos mig ikke længere kan modtage signaler. Det er 2. gang den er holdt op med at virke. Første gang blev det lavet på garantien, men den er desværre udløbet nu. Jeg kan dog stadig kontrollere min soundbar via porten
Omdømme 3
Det er fordi at Yousee boksen ikke spiller sammen med HDMI ULTRA HD Deep Color, hvis boksen er sat op til 4K (meget mærkeligt) prøv i indstillinger på boksen, (under skærmindstillinger) at sætte den til 720p eller 1080P i stedet for. Jeg har selv haft så mange problemer med netop det samme. Først ville jeg sætte boksen op gennem min receiver (receiver er lavet til det, men yousee boksen er ikke. For alt andet der er sat til receiver virker perfekt) det virkede ikke, så prøvede jeg under vm fodbold at sætte boksen til 4k (ville jo gerne se fodbold i ultra hd) det virkede bare ikke når jeg havde HDMI i ARC og samtidig havde sat HDMI ULTRA HD Deep Color til. Da fandt jeg ud af at jeg skulle sætte "skærm" til 720P eller 1080P under boksens indstillinger. Boksen er ikke meget værd når det gælder 4 k, (og jeg gider ikke høre/lytte på Radiomanden)
Tak Miki35. Det hjalp.

Nu er der bare problemer med yousees signal. Billedet pixelere osv. Utroligt hvad man snart skal stå model til med det firma. Kommer en teknikker mandag. Så må vi se. Ellers må det opsiges igen.
Og opsagt igen. Hold da op en møgboks. Pixelere billedet helt vildt. Endnu en kunde i mistede yousee.
Omdømme 7
Badge +6
Der er ikke boksen der fejler, det er signalet.
Radiomanden skrev:

Der er ikke boksen der fejler, det er signalet.

Nej. Det boksen. Så snart jeg sætter antennestikket direkte i tv ingen problem med grundpakken. Så stop nu dit evige forsvar af boksen og yousees produkter som kun virker halvt. Det trættende og kvalmende at læse dine altid beskyttende indlæg overfor yousee.
Omdømme 7
Badge +6
De har nogle mangler og en irriterende brugerflade, men dårligt signal kan man ikke skyde dem i skoene, hverken den ene eller den anden model, har dem begge.
Radiomanden skrev:

De har nogle mangler og en irriterende brugerflade, men dårligt signal kan man ikke skyde dem i skoene, hverken den ene eller den anden model, har dem begge.

Tak fordi du gjorde os opmærksom på at dine bokse virke fint. Det lidt ligegyldigt i denne tråd. Faktum er at boksen ikke virker pga den forringer signalet hos mig.

Luk tråden nu tak.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P