Spørgsmål

Kvalitet af signal på 4k boks VS streaming?

Hejsa,

Jeg er lidt i tvivl her. Jeg ser alt sport gennem viaplay på mit apple tv, altså streaming. Synes kvaliteten på fodbold er ringe.

Derfor ringer jeg til yousee for at hører om deres bland selv tv.
De fortæller mig så at de kanaler man vælger som bland selv ikke vil gå gennem kabelantennestikket, men gennem internettet og deres boks.

Mit spørgsmål er så, er kvaliteten så bedre med yousees 4k box end viaplay kørt på Apple TV, for det er vel os streaming? Eller hvad er det jeg ikke forstår her?

Det er hovedsageligt til brug for at se fodbold, hvor jeg ikke er tilfreds med billedkvaliteten hos viaplay. Vil den være bedre med abonnement kabeltv 4k boks hos yousee?

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Levering af TV via antenne, har bedre kvalitet end streaming.
Yousees support når man ringer siger jo bare at de kanaler man vælger som bland selv går over nettet? Er det så ikke os streaming eller hvad misser jer?
Omdømme 7
Badge +6
Alle kanaler leveres på samme måde, på et DVB-C signal, Arkiv og Start forfra er Streaming. Der er dog forskel på kvaliteten af Streaming DR, TV2 og et par andre leveres med 8 Mbit/s, de fleste er kun med 4,5 Mbit/s.
Så det vil sige at alle kanaler os dem man selv blande kører via antennestikket selvom man sætter boksen til?
Omdømme 7
Badge +6
Som skrevet, alle kanaler modtages på normal vis.
Super,

Men kan jeg så undlade at sætte boksen til og kun antennestikket?
Omdømme 7
Badge +6
Såfremt TVet kan modtage DVB-C MPEG-4, og der haves kort og kortlæser.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)