Spørgsmål

Kan ikke optage film efter opdatering

Efter opdateringen idag 26. oktober er optagefunktionen i tv-boksen forsvundet ved film. Den er der stadig ved alle andre programmer, - nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre?

15 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej Niconnj33

Jeg kan se at du mangler svar her så jeg byder lige ind :)

Hvad er det for en tv-boks der haves og hvad menes der med at at den er forsvundet ved film? :)
Jeg har samme problem. Boksen er leveret af yousee og er af mærket Samsung med indbygget harddisk. Jeg har indtil for nylig kunnet optage både film og tv serier på disken til senere gennemsyn. Nu er optage ikonet (den røde prik) simpelthen forsvundet ved film - jeg kan stadig optage andet tv som hidtil. Funktionen med optagelse af film forsvandt ved seneste opdatering af boksen.
Omdømme 7
Badge +6
Hvornår var den opdatering.? Opdatering af den skulle være ophørt, da den er udgået.
Beklager - det er vist ikke en Samsung. Der står ikke navn på - den kom i en yousee papkasse og der står bare yousee på fjernbetjeningen. Men spørgsmålet er : Bør jeg kunne optage film nu - eller har I lukket for denne facilitet. ?
Jeg kan se inde i menuen, at den hedder YSR-2000
Omdømme 7
Badge +6
Nå, det er Humax boksen, den optager fint alt hvad den sættes til, har optaget film efter opdatering til 1.80.16.
Er der prøvet en fabriksgendannelse.? Sletter alle optagelser.
Nej. der er ikke lavet en fabriksgendannelse siden opdateringen. Så mister jeg jo alt, hvad jeg har liggende og ikke har set. Det virker bare underligt, at det kun er FILM, at der ikke kan optages - resten virker fint - ligner mest noget med rettigheder eller adgange givet af yousee. Måske skulle jeg bare prøve gendannelse til fabriksindstillinger.....
Jeg oplevede samme problem i går efter opdatering af min boks. Funktionen med det røde optage-symbol er forsvundet på alle film på alle kanaler. Funktionen er der stadig fsva serier, dokumentarprogrammer mv. En opringning til Yousee kundeservice gav det mærkværdige svar, at det er tv-kanalerne der har valgt at lukke for filmrettighederne?? Og Yousee mente åbenbart ikke det var deres opgave at underrette kunderne om ændringen. Synes det stemte dårligt, da jeg konstaterede, at jeg godt kunne optage film i real time ved at trykke på den røde optage-tast på fjernbetjeningen, når filmen startede. Nu har jeg fundet løsningen på at “kode” den til at optage, nemlig ved at trykke én gang på “Tv-guide”, så du har programoversigten i bunden. Find det program du vil optage og klik på Rec/rød tast på fjernbetjeningen. Du skal altså blive stående ude i oversigten og ikke klikke dig ind til info om programmet Så optager den i hvert fald hos mig.
Omdømme 7
Badge +6
Ja, der optages fra EPGen. Så alt er faktisk normalt.
Enig. Det virker ved at pege på udsendelsen i EPGen - og så trykke på optageknappen på fjernbetjeningen - men alt er ikke normalt. Har efterfølgende talt med en tekniker i Yousee, og han medgiver, at der åbenbart er en fejl i denne software version..... Det oplyses, at dette bliver rettet ved næste release.
Samme fejl her.,,kan ikke optage film... hvornår er næste realease?
Helt ærligt, har yousee slet ikke nogle kommentarer / løsninger på problemet. Min boks har lige opdateret og jeg har stadig ikke optagefunktionen, Overvejer kraftigt at returnerer alt deres grej og finde en anden udbyder.
Omdømme 7
Badge +6
Der kan fint optages film fra alle kanaler, brug EPGen, marker udsendelsen og tryk på optag. Det er også beskrevet tidligere i denne tråd.
Har ringet til YouSee og de ved den er gal siden sidste opdatering i oktober. Den næste opdatering som skulle komme 21 januar skulle det være ordnet ifølge dem.

Alle jer som siger den kan optage har ikke forstået hvad det her drejer sig om.
Ja det er skønt. Nu har jeg fået problemet efter sidste opdatering.Det gælder tilsyneladende også kun film. MANGE TAK YOUSEE!!!!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)