Spørgsmål

kan ikke få ekstra kanal oprettet

• Deltager
  • 1 kommentar
Har et samsung TV hvor der er kortlæser for Yousee kort og jeg har et kort fra Yousee leveret 6. mdr. 17, men først nu haft tid til at se på det, men jeg kan ikke få ekstrakanalen på. Når kort er i kortlæser kan tv et slet ikke finde nogle kanaler, med kortet ude får de kanaler som er i vores tv pakke (Skanderborg antennef.), nu har jeg prøvet næsten alt.Grunden er at jeg også har en boks men det falder ud mindst en gang om dage og det orker jeg ikke at skal nulstille hver dag, hvad kan jeg have gjort forkert .

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +2
Ekstra kanalen denne måned er TV3 Max, kan du se den?

Men når du siger du uden kort kan se alle fra din antenne forening, skulle du også kunne se ekstra kanalen...
Omdømme 7
Badge +6
Grundpakke kanaler bør slet ikke påvirkes af om der er kort i TVet eller ej, kun bland selv eller extra kanaler bruger det. Til bland selv eller extra kanaler er den eneste ændring at det er ID 111 der skal bruges.
Omdømme 7
Badge +6
Nogle TV'ere har faktisk bøvl med YouSee's CAM modul generelt, hvor at samtlige kanaler, ja selv FTA kanalerne pludselig forsvinder og at man eks. i stedet får en fejl besked på skærmen, at der ikke er noget signal.
Det skyldes at TV'erne når man tænder for dem først forsøger på at læse det CAM og kort der sidder i TV'et og har man så en ringe support af det pågældende CAM modul:
Sort skærm
Dette drejer sig om også selv FTA kanalerne der ikke behøver nogen afkodning.

Her er YouSee's eget CAM modul sådan en synder. Generelt er der rigtig mange TV'ere der har en meget ringe support af det CAM modul af en eller anden grund, så Strong må have klokket gevaldigt i det med firmwaren at de har smidt på det CAM modul.
Jeg oplever selv sort skærm på mit Panasonic TV når jeg tænder for det, hvis jeg prøver at knalde min far's YouSee modul i mit TV og det også på FTA kanalerne.

Men løsningen er derude og det kommer fra Neotion.
https://www.happii.dk/Fladskaerms-TV-Tilbehoer/NEOTION-Yousee-CA-modul/2416056

Tonsvis af fladskærms TV'ere der ude supporter det CAM modul fuldt ud, specielt både Samsung og Panasonic TV'ere.
Det er også et der fungerer perfekt i mit Panasonic TV, nul sort skærm efter at have tændt for TV'et.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)