Ingen programinformation - hvorfor?

Omdømme 5
Badge +5
  • YouSee Forum Team
  • 2287 kommentarer
Du har måske oplevet at miste programinformation på dit tv eller din tv-boks. I denne tråd vil jeg prøve at forklare lidt om vores programinformation - også kaldet EPG (Elektronisk Program Guide) og hvorfor det kan ske at du mister denne samt, hvad du kan gøre for at løse problemet.

Programguiden hentes af dit tv eller boks og processen kan måske sammenlignes lidt med en hjemmeside der indlæses i din webrowser. Det foregår igennem nettet fra YouSee og ligesom at du ofte kan opleve, at visse sider på internettet ikke vil loade, så kan du også opleve at programguiden svigter og ikke vil lade sig indlæse og det kan der være flere årsager til...

Lad os først starte med at snakke om manglende programguide via dit antennestik også kaldet via "coax"-forbindelsen.

Fejlen kan skyldes dårligt signal, at dit udstyr trænger til en genstart eller en manglende leverance i programguide-dataen fra YouSee.

Ved manglende EPG vil jeg anbefale, at du starter med at genstarte enten dit tv eller din YouSee boks. Hvis dette ikke løser problemet og YouSee ikke melder om fejl på servicen inde på driftsinformationen, så er der grund til at fejlsøge på antennesignalet.

*Bemærk at Humax-boksen (YSR-2000) modtager programguiden via internettet og ikke igennem antennesignalet. Har du denne boks, så skal blot følge prøve at genstarte dit udstyr og tjekke vores driftsinformation og ellers kontakte support.

Her kommer et par hurtige punkter du kan tjekke:
  • Tjek YouSee's driftsinformation for fejl i dit område
Hvis ingen fejl i dit område:
  • Tjek om dit antennekabel er tilpas afskærmet - vi anbefaler YouSee Ready kabler, men der findes også andre mærker som er afskærmet tilpas.
  • Har du en splitter siddende på dit antennestik, så kan du prøve at fjerne denne og genstarte dit udstyr.
  • Hvis ovenstående punkter ikke hjælper dig videre, så kan du kontakte YouSee support for at fejlmelde
Jeg indsætter også en vejledning nedenfor, som kan hjælpe dig med at finde ud af om du har signalproblemer.

Hjælp til fejlsøgning på signalet

Med det er vi nået til manglende programinformation for dig som får signal via telefonstikket også kaldet "DSL"-forbindelsen.

Fejlen kan enten skyldes at din boks har mistet EPG-data og dermed kræver genstart af dit udstyr eller en manglende EPG-leverance fra YouSee - se driftsinformation her.

Hvis ingen af disse to ting er årsagen, skal du ligeledes kontakte support for fejlmelding.

Jeg håber ovenstående giver lidt indsigt i vores EPG og har du spørgsmål eller andet du har brug for at drøfte, så smid endelig en kommentar her i tråden :)

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)