Svar

Hvad bruger tv-boksen bredbåndsforbindelse til?

Hej.
Jeg er ved at bestille en bland-selv-pakke med en tv-boks til min mor (som får leveret tv via en antenneforening).
Jeg var af den opfattelse, at når man optager fra tv-boksen var det på en intern harddisk. Jeg kan nu læse, at det i stedet sker i skyen. Jeg går ud fra, at det betyder at man skal streame sine optagelser via sin bredbåndsforbndelse.
Er det korrekt?
Grunden til at jeg er nysgerrig på dette er at min mor har et loft på 20 gb/mdr på sit bredbånd.
Så det jeg gerne vil blive klogere på er:
Hvornår trækker tv-boksen på bredbåndsforbindelsen?
- Når man optager?
- Når man ser sine optagelser?
- Når man ser flow-tv?
- Når man spoler eller starter et program forfra?

Et tillægsspørgsmål:
I et billag til bestillingen står der, at det ikke er alle kanaler man kan optager fra.
Hvad er det for nogle kanaler man ikke kan optage fra?

Vh.
Søren
icon

Bedste svar af Radiomanden 1 april 2018, 18:41

Humax 4000 bruger netforbindelse til alt, udover Live TV. Den kan KUN bruge en 5 GHz forbindelse hvis det skal være på Wi-Fi, ellers skal den på en kablet forbindelse.
C More Flov kan ikke optages, hvilket ikke er nødvendigt, da det hele ligger On Demand.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Humax 4000 bruger netforbindelse til alt, udover Live TV. Den kan KUN bruge en 5 GHz forbindelse hvis det skal være på Wi-Fi, ellers skal den på en kablet forbindelse.
C More Flov kan ikke optages, hvilket ikke er nødvendigt, da det hele ligger On Demand.
Tak far hurtigt svar.

Så er dette rigtigt forstået.
Hun er i gang med at se flow-tv (live TV). Her bruger den signalet fra antennestikket lige meget om det er grundpakken eller en af tilvalgskanalerne.
Hun vælger at sætte programmet på pause.
Når hun starter det igen, vil den nu streame resten af programmet via bredbåndsforbindelsen i stedet for at bruge tv-signalet fra antennestikket?

Når han har valgt at den skal optage et bestemt program, bruges der vel ikke internetforbindelse på at lave selve optagelsen men først, når hun vil se den?

Nogen ide om, hvad bit-rate den streamer med (hvor mange gb trækker en times optagelse fx)?

Vh.
Søren
Omdømme 7
Badge +6
Der bruge som skrevet net forbindelse til alt udover at se Live TV, dog heller ikke optagelse, kun når der afspilles.
Der bruges høj bitrate på den del kanaler 8,5 Mbit/sec, andre bruger 4,5 Mbit/sec, film Streames for det meste med høj bitrate.
Hvis der kun kan bruges 20 GB.???, så er det hurtigt brugt. Er det Mobilt Bredbånd der bruges.? For ellers er der ikke forbrugsloft på YS bredbånd.
Hej Radiomanden.

Ja, det er et mobilt bredbånd.

Tror jeg skal ud i at ændre bestillingen i stedet, så det bliver uden TV-boks.
Hvis man vælger tv-boksen fra og i stedet får et kort + en CI-kortlæser går jeg ud fra, at man i så fald ikke kan pause/starte forfra eller optage programmer.
Er der andet jeg skal være opmærksom på, hvis hun får kort-løsningen i stedet for tv-boksen?

OBS.
Hun skal ikke have nogle streaming-tjenester men kun 10 kanaler ud over grundpakken.
Omdømme 7
Badge +6
Der følger enkelte Streaming tjenester med, bl.a Filmleje og Paramount skulle også være med. Optagelse af udsendelser uden boks, kræver at TVet har den funktion, og at der tilsluttes en HDD.
Har TVet kun en Tuner, er det kun muligt at optage når TV ikke bruges, ellers kan der ikke ses andet end det der optages.
Der kan også være problemer med at optage ved brug af CI+.
Ok.
Tak for de hurtige svar.
Fedt med en Superbruger der er aktiv og kan hjælpe alle os tosser :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)