Svar

Humax YS-4000 programmering af fjernbetjening

Badge +1
Jeg fik en Humax i går, og installationen gik som det skulle. Jeg har dog et problem med programmering af fjernbetjening.

Mit TV er en Sony model KDL-40W4220, Ser.nr. 4301206.
1. Når jeg trykker på TEKST-TV-KNAPPEN i 3 sekunder og den røde LED-pære kyser 2 gange, får jeg selv tekst-tv (der er ingen sted hvor jeg kan indtaste TV-kode (0012).

2. På fjernbetjening både TV- og Boks tænd knappen tænder for boksen.

Hvad kan jeg gøre?

mvh
Fernando
icon

Bedste svar af User117 4 marts 2018, 12:09

Tak. Det kunne du havde fortalt mig før, at det var på Menu/indstillinger/skærm :8.
Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi finde ud af, at det menupunkt fandtes i indstilling af skærmen.

Tak for denne gang:D

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Sådan gøres det.

1. Tryk på og hold tekst-tv-knappen til tv-boksen nede i tre sekunder, til den røde LED-pære blinker to gange.

2. Indtast nu den firecifrede kode, der passer til dit tv, inden for ti sekunder. Ved succesfuld indtastning blinker den røde LED-pære 2 gange.

3. Tryk på Tv-knappen indtil dit tv slukker. (Dette kan tage op til 15 sekunder!) Slip knappen så snart dit tv slukker.

4. Tryk derefter på OK-knappen til tv-boksen for at godkende opsætningen.

5. Nu blinker LED-pæren rødt to gange.

6. Tryk nu på Tv-knappen igen for at tænde dit tv.

7. Er der blevet indtastet en forkert kode, vil den røde LED-pære lyse i to sekunder. Bliver der ikke indtastet en ny kode inden for ti sekunder, skal man starte opsætningen forfra.
Badge +1
Tak for dit svar.
Jeg tror, at det virker nu, Jeg troede, at det skulle vises et felt hvor på man skulle skrive TV-koden.
Men... det virker ikke helt som jeg troede, og som min tidligere Samsung Blu Ray HHD optager fungerede.

1. På Sonys fjernbetjening findes der en knappe for at vælge inputkilde: TV, HDMI 1, 2 og 3.
2. Da jeg tændte på Samsung blev TV tændt og automatisk skiftet til den rigtige HDMI indgang, selv om Sony har været slukket medens den var, som for at vise TV.
3. Nu kan jeg tænde både Sony og Humax med boksens fjernbetjening med TV-knappen, men den vælger ikke automatisk den rigtige HDMI indgang.

Er det for meget at forlange?
Omdømme 7
Badge +6
Humaxen vælger fint det input hvor den er tilsluttet når der bruges CEC, så tænder/slukker den også selv TVet. Så der skal kun bruges Remoten til Humaxen.
Badge +1
Ja, det skulle, men den gør det ikke. Men Samsung BluRay gør det.
Humax tænd/sluk knappen tænder på Humaxen men ikke på fjernsynet; TV-knappen tænder for fjernsynet men ikke for Humax. Det er situationen, selv om jeg flere gange har kontrolleret og opdateret listen over tilsluttede HDMI enheder.
Omdømme 7
Badge +6
Er CEC på Humaxen aktiveret.?
Badge +1
De billeder jeg lagde i min sidste indlæg vis ikke, at den er aktiveret?
Eller er det noget indstilling på selve Humaxen?
Omdømme 7
Badge +6
Det er ganske enkelt. Menu/indstillinger/skærm

Badge +1
De billeder jeg lagde i min sidste indlæg vis de ikke, at den er aktiveret?
Eller er det noget indstilling på selve Humaxen?
Omdømme 7
Badge +6
Er der som billedet viser aktiveret CEC på Humaxen.?
Badge +1
Jeg får ikke det samme billede, som du viser. På min Sony Bravia er alle HDMI aktiveret.
Da min Samsung HDD fungerer har jeg prøvet at bytte rundt på HDMI-kablerne, og:
1. Når jeg tænder for Samsung bliver TVen også tændt (på den samme HDMI, som Humax har været før)
2. Når jeg tænder for Humaxen bliver TVen ikke tændt (på HDMI hvor Samsungen har tidligere har været.
Omdømme 7
Badge +6
Billedet er fra Humax 4000, Humax 2000 har samme funktion samme sted Menu/indstillinger/skærm. Der er 2 indstillinger i menuen Skærm, opløsning og så som vist CEC.
Badge +1
Tak. Det kunne du havde fortalt mig før, at det var på Menu/indstillinger/skærm :8.
Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi finde ud af, at det menupunkt fandtes i indstilling af skærmen.

Tak for denne gang:D
Omdømme 7
Badge +6
Da jeg postede billedet skrev jeg at det er under Menu/indstillinger/skærm.
Badge +1
OK OK:D

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)