Spørgsmål

Humax boks genstarter

Omdømme 1
Jeg er begyndt at opleve et lidt mystisk problem. Nogen gange, efter jeg har slukket boksen på boksens fjernbetjening (og tv'et på tv'ets fjernbetjening) hører jeg efter lidt tid bolsen slukke helt (blæser der stopper eller sådan noget) MEN så starter boksen igen. Efter lidt tid gentager den processen. Det gør den så indtil jeg går hen og slukker boksen på knappen bag på, venter 10 sekunder, og tænder den igen.
Her til aften tændte jeg så for tv'et da jeg hørte at boksen gik i selvsving igen. Rigtigt nok, boksen var startet igen, med billede, lyd og det hele.

Svaret fra support bliver nok at jeg skal gendanne til fabriksinstillinger og den slags. Men har lige en masse optagelser jeg skal have set først :P især hvis det ender med at boksen skal skiftes ud....

Men er der andre der har oplevet lignende? Og som måske ved hvorfor den gør det?

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
ja, der er en del der har problemet.
for sjov skyld, prøv at gå ind og se, om den står i almindelig eller høj strømbesparelse under indstillinger og evt. sætte den i almindelig strømbesparelse midlertidigt
Omdømme 7
Badge +6
En genstart kan måske også hjælpe, hvis ikke, så en gendannelse. Når den er i standard Stand By, er forbruget ikke væsentligt mindre end når den er tændt.
Omdømme 1
Radiomanden skrev:

En genstart kan måske også hjælpe, hvis ikke, så en gendannelse. Når den er i standard Stand By, er forbruget ikke væsentligt mindre end når den er tændt.

Genstart af boksen ved at slukke den bag på hjælper, ja, men så et par aftner senere, gør den det igen.
Og den står i stand-by om natten, fordi den ofte er sat til at optage nogen ting om natten. Så hvis jeg slukker den om natten, er der ikke meget ved en boks der kan optage :P
Omdømme 1
mich skrev:

ja, der er en del der har problemet.
for sjov skyld, prøv at gå ind og se, om den står i almindelig eller høj strømbesparelse under indstillinger og evt. sætte den i almindelig strømbesparelse midlertidigt

Jeg prøver at sætte den på alm, og ser om det fikser det :)
Jeg betaler alligevel et fast beløb til el hver måned, uanset forbrug, så det er "kun" moder natur det går ud over ;)
Omdømme 7
Badge +6
Så skal du gendanne den, hjælper det ikke, så skal den fabrik gendannes.
Omdømme 1
Radiomanden skrev:

Så skal du gendanne den, hjælper det ikke, så skal den fabrik gendannes.

Det var lidt det jeg frygtede. Så må jeg leve med det indtil jeg har fået set de optagelser jeg har liggende, hvis Michs forslag ikke hjælper :)
Omdømme 7
Badge +6
Der sker ikke noget ved en gendannelse.
Omdømme 1
Radiomanden skrev:

Der sker ikke noget ved en gendannelse.

Jeg er ret sikker på at jeg har prøvet den gendannelse der ikke slettede mine optagelser
Omdømme 7
Badge +6
Der sker ikke noget ved at prøve igen.
Omdømme 1
Det vil jeg prøve så :)
Det ville jo være lækkert hvis det løste problemet, for det er ret irriterende at høre på en boks der genstarter, når den er i det lokale jeg sover i :)
Omdømme 2
Badge
Det må være hard disken du kan hør, da der ikke er blæser i Humax boksen.
Jeg er da "glad" for at jeg ikke er den eneste der er generet af støj fra hard disken, når jeg spørger til larmen (på forumet og ved youSee), er der ikke andre der kan høre det...
Personligt tror jeg at de har sparet gummi ophænget væk ved montering af hard disken :-(
Omdømme 7
Badge +6
Der er ingen lyd fra den, helt tæt på en svag summen, derudover stilhed.
Omdømme 1
Saga24 skrev:

Det må være hard disken du kan hør, da der ikke er blæser i Humax boksen.
Jeg er da "glad" for at jeg ikke er den eneste der er generet af støj fra hard disken, når jeg spørger til larmen (på forumet og ved youSee), er der ikke andre der kan høre det...
Personligt tror jeg at de har sparet gummi ophænget væk ved montering af hard disken :-(

Jeg havde problemet med samsung boksen, hvor den havde en meget højfrekvent summen. Jeg endte med at få den byttet til en ny,

Når jeg ikke ser tv, kan jeg sagtens høre når boksen starter og slukker. Men jeg har så også boksen i det lokale jeg sover, og jeg er ret støjsensitiv.
Men samsungboksen, der var det så slemt, at jeg var generet af lyden imens den var tændt.
Omdømme 2
Badge
Jeg har stadig den gamle Samsung boks stående.
Der var det blæseren der var støj synderen.
En Low Noise blæser til 79 kr. gjorde den boks lydløs, og der er ingen Hard Disk støj i den.

Derfor var jeg så glad for at høre at der ikke var blæser i Humaxen, men er dog blevet noget skuffet over Hard Disk støjen.
Har fået byttet boksen, men samme støj desværre.
Jeg er også meget støj sensitiv, og er typisk den første der føler at støj generer.
Omdømme 7
Badge +6
Den støjer mindre end en flue der løber over TV skærmen.
Omdømme 2
Badge
Radiomanden, svaret er nej...

Den dag jeg fik byttet boksen i youSee butikken var jeg vist den tredje der kom og fik byttet boksen pga. støj.
Jeg tror at det betyder meget hvilket underlag boksen står på.
Min står på en træreol der hænger på vægen, og den går i en eller anden form for resonans, støjen forsvinder når jeg løfter boksen.
Jeg har prøvet med gummi dutter, filt dutter, gulvtæppe, og det hjælper ikke.
LouiseAndresen har samme opfattelse af støjen, så jeg er ikke ene om denne påstand.
Omdømme 7
Badge +6
Min står oven på BD afspilleren, og jeg kan kun gentage der er INGEN støj fra den.
Omdømme 2
Badge
Det kan være at du har nogle gode "fødder" på din BD afspiller, og jeg er da glad for at du ikke har støj problemet. Jeg ved ikke om du har prøvet at have den stående direkte på reolen?
Jeg må på jagt efter nogle "bedre" fødder, der kan eliminerer støjen.
Omdømme 7
Badge +4
Min står i en reol, siger ikke meget
Omdømme 5
Badge +5
Hej LouiseAndresen

Hvordan er det gået med boksen og fik du prøvet at gendanne den? :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)