Spørgsmål

HDMi til billedrørstv

• Udforsker
  • 11 kommentarer
Jeg bruger stadig et gammelt B&O billederørstv, og bruger Yousee boksen, men på den nyeste boks får jeg et lyd problem, når jeg ser alm. tv programmer, så brummer det lidt, det gør det ikke hvis jeg starter HBO eller andet på boksen.
Boks og tv er forbundet med scartstik, og mistænker det nok er fordi jeg ikke kan bruge HDMI stik, kan man få en stik så jeg kan sætte det til et gammel tv?

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Scart forbindelsen er netop beregnet til brug for den der ikke har et nyere TV med HDMI, det skulle virke på dem helt uden problemer, så der derved ikke er behov for at bruge en konverter for at kunne tilslutte.
Tak, men på den gamle Samsung var der ikke det lydprobem, den var også forbundet med scartstik.
Omdømme 7
Badge +7
Der er andre brugere der bruger den på samme måde, men det er ikke hørt om at der skulle være et lydproblem. Er der prøvet med et andet Kabel.?
Er den tilsluttet med der medfølgende antennekabel.?
Antenne kablet har jeg gemt fra dem gamle, da det var et jeg fik i bytte, i en tykkere kvalitet, har ikke testet med andre kabler, da jeg ikke lige har nogen liggende.
Men kan da godt være de skal udskiftes
Omdømme 7
Badge +7
Det kan ikke udelukkes at lydproblemet er kabelrelateret men hensyn til indstråling eller andet, så derfor prøv med ombygning af begge kabler.
Viser boksens tuner bitfejl (BER)? Hvis den viser 0, burde det ikke skyldes antennekablet.
Tak det vil jeg prøve 😊
Logan skrev:

Viser boksens tuner bitfejl (BER)? Hvis den viser 0, burde det ikke skyldes antennekablet.

Hvordan kan jeg se det?
Omdømme 7
Badge +7
Menu/indstillinger/systeminformation.
Har fundet det BER står på 0 øverst står Tuner 1
Omdømme 7
Badge +7
Hvad er den på de andre.? Kan kun ses hvis de aktive.
Der er de her tal, beklager dårligt billede

Omdømme 7
Badge +7
Det er vi godt klar over hvad det er. Vises der det samme på de andre Tunere, hvis de er aktive.
Tuner 3 har samme tal, de andre Tunere, der går alle tal i 0

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P