Spørgsmål

Fra egen Hdmi til tv kanal...

Jeg har et overvågningssystem omkring huset, og ville gerne kunne se det hurtigt fra alle tv i huset.

HDMI m.v. er for langsomt, det skal komme prompte, og være let som tv kanalerne.

Kan det lade sig gøre, at tilføje sin egen frekvens oppe ved fordeler boksen på loftet, så mit hdmi signal fra overvågningen systemet var fx kanal 99 på alle tv i hele huset ?

13 Kommentarer

Er der virkeligt ingen der ved noget om det..

I gamle dage kunne man blot købe en RF signal dims, men det virker ikke når det er digitalt..

Hva skal jeg have fat i nu om dage..
Omdømme 7
Badge +7
En dyb lomme, en DVB C modulator koster kassen, en Kr. 6 - 7000.
https://paraboleksperten.dk/triax-mod-101c.html
Tak for svaret.

Det var dælme en dyr dims :-) :-o

Men vil det sige at jeg skal finde noget der ændre til DVB-C og så burde det virke ?
Er der andre specifikationer jeg bør være opmærksom på, før det virker.
Omdømme 7
Badge +7
Det er jo det en modulator gør, men du finder dem næppe til konsum brug, dernæst skal der jo være ubrugte QAM der kan bruges til det.
Jeg gik lidt i stå med mit projekt, da jeg ikke har så dybe lommer :-p
Men nu tror jeg endeligt jeg har fundet noget der er til at betale... Lyder det her som den rigtige dims i dine ører, Radiomanden

LINK: https://www.ebay.com/itm/Digital-RF-Modulator-AV-RF-AV-TV-Converter-VHF-UHF-pal-NTSC-110-240V-US-EU/123243491210?_trkparms=aid%3D555018%26algo%3DPL.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3D7675059a0b1646d2b33c7ed1b8a9c0fd%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D12%26sd%3D372402715066%26itm%3D123243491210&_trksid=p2047675.c100005.m1851

This RF modulator is designed to generate RF and TV signals from A/V sources, converting the output video and audio signals from DVD players, satellite receivers and other devices to RF signals, thus leaving no video and audio signals through the antenna TV programs that input input can also watch video programs.

Features:
User-friendly design, easy to install and easy to operate.
The VHF / UHF operating frequency is from 47 to 868 MHz.
High performance circuit design provides accurate image reproduction.
With adjustable audio and video output levels.
A / V output is widely used. Compatible with all local CATV systems.

Specification:
Standard: PAL/ NTSC
Frequency range: 47~868MHz frequency band
Bandwidth: 6MHz, 7MHz, 8MHz
Output impedance: 75 Ohms
Output level: 80~95dBuV
Input level: 0.77Vp-p, 80% + / - 10% modulation
Sound system: M = 4.5MHz, B / G = 5.5MHz, I = 6.0MHz, d / K = 6.5MHz
Isolation from modulator to CATV: over 30dB
Insertion loss: less than 1.5dB
A / V connector: RCA female
RF input: F female
RF Output: F female
Energy consumption: 230V / 50Hz or 120V / 60Hz
Working temperature: -10 °C ~ + 60 °C
Color: Orange
Omdømme 7
Badge +6
Og det er vitterlig ikke slået dig at der er noget rivende ruskende galt ved det der til den uhørt lave pris og at oprindelseslandet fortælles er Hong Kong, hvilket i virkeligheden betyder at afsendelseslandet så vil være Kina, hvilket man også finder ud af er det sted at sælger befinder sig, når man undersøger sælgeren nærmere efter?
Den der er den slags man kalder for kineser skrammel, underforstået at det er katten i sækken at der tilbydes.

Lad dig ikke lokke af sådanne billige priser på eBay.
Hej Persen M

Lige præcis import fra kina er jeg ikke bange for, det har jeg snart 20 års erfaring med :-D
Hvis du vil have ting lavet i østen, ejer du ikke meget.. .-P
og prisen, tja, der er blot nogle importør der tjener godt.

Men selv om jeg kender til import, kender jeg bare ikke den dims..
Jeg tror ikke, den afleverer et dvb-c-signal. Den er analog, så det kræver et tilsvarende fjernsyn.
Omdømme 7
Badge +7
Den er Digital, men som det ses har den kun VHF/UHF.
Hvordan definerer du digital? Den afleverer et signal, som kræver en analog kanal på fjernsynet...
Omdømme 7
Badge +7
Der står Digital Modulator på den, det er så det eneste jeg begrunder det med.
Det er sgu forvirrende..
Når jeg googler VHF/UHF skrives der om trådløse signaler..

Kan det forklares enkelt hva VHF/UHF har af betydning.. i forhold til det DVB-c jeg skal bruge..

Siden mit første indlæg er jeg kommet til at tænke på at analog måske er lige så fint. Yousee sendte jo også blandede digitale og analoge kanaler ud en overgang og de fungerede fint på tvét.. jeg kunne sgu ikke mærke forskel
.
Hvis du skal bruge dvb-c, så skal du finde en anden dims.

Og ja, analoge og digitale kanaler kan sagtens være i samme kabel på samme tid.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)