Spørgsmål

Forkerte farver på TV2 Ultra HD via YouSee boks

Hej, jeg er startet med at se VM på Humax YS 400. 4K har en god opløsning, men farverne er meget lyse. For at teste den nye boks slog jeg et smut forbi Netflix, og tilbage til VM i 4K. Nu har græsset mere mørkegrønt :-o
Prøv at se græsset i starten og slutningen af denne video, efter at boxen har været forbi Netflix:
https://www.youtube.com/watch?v=HRTVG73pUes
Andre der oplever for lyse farver?
PS: Netflix kan jeg godt få i HDR, men ikke TV2 Ultra HD. Mit TV kan vise HDR i HLG fra en USB-stick (demo-fil fra LG)

6 Kommentarer

Det må være en software-bug... Efter jeg har været en tur forbi Netflix i HDR virker alt en anelse for mørkt, Paramount+, YouSee film og serier m.m. Et sluk af boksen og så tænde den igen, får alt tilbage til normalen.
Så er det "eneste" jeg har at brokke mig over, vedr. TV2 UHD VM er manglende HDR, og ingen lyd i baghøjttalerne ved surround (det er der via ARD)
Jeg har samme fejl. Så første halvleg i eftermiddags hvor det så fint ud. Da jeg startede Marokko-Iran var der ligesom et filter over billedet.
Men når jeg åbner tv-guiden, så ser den også helt forkert ud.(se billede) det bliver normalt når jeg skifter til en anden end ultrahd kanalen. Nogle der kender fix?
Omdømme 5
Badge +3
Jeg har lige købt nyt Panasonic OLED tv, som bare leverede billeder i høj kvalitet med korrekte farver. Så fik jeg senere den nye YS4000 boks. Nu er alle de røde nuancer blevet orange-agtige.
Ligemeget hvilke indstillinger jeg bruger og hvor meget jeg skruer op og ned, så forbliver de røde nuancer orange-agtige.
Hvis jeg bruger mit TV's tunere er rød rød ? Lidt træls, at boksen ikke gengiver farverne rigtigt (ihf den røde) !
Det kunne være rart, hvis dette kunne klares med en software opdatering.
Vedr. Tv2 UHD kanalen, som sender i HDR/HLG - så krævede det lidt finjusteringer i tv'ets Indstillingsmenuer, før billedet stod flot og fint. Dog stadig med orangerød isf. bare alm. rød !! :S
Mvh.
Omdømme 5
Badge +3
Er der ikke andre YS4000 boks indehavere, der har oplevet det med den rød-orange farvetone, som jeg har beskrevet i det forgående indlæg ?

Mvh.
Jeg har samme fejl med mit Panasonic OLED TV TX-55EZ950E, har talt med YouSee om fejlen, skulle kontrollere om jeg brugte det medfølgende HDMI kabel;
den næste jeg talte med bad mig ringe til Panasonic uden det hjalp, mente det var boksen. Har nu fået ombyttet boxen og mit modem, intet har hjulpet.
Har også prøvet at sætte coax kabel direkte uden om fordeler, hvilket heller ikke hjalp.
YouSee fuldpakke i Carlsro i Rødovre.
Modem: Sagem fast 3890
Boks: Humax tv-boks YS4000
Omdømme 7
Badge +6
Man kan så tørt spørge om det er et ordentligt kabel der følger med den YS4000.
Jeg aldrig stolet på de kabler der har fulgt med diverse udstyr jeg har anskaffet mig igennem tiderne, fordi det typisk er noget værre bras der medleveres.

Prøv i stedet det her HDMI kabel der kan købes i forskellige længder:
https://www.av-connection.dk/?PGr=8324
Når det drejer sig om HDR skal man ikke gå på kompromis med de billige kabler, hvilket der sagtens kan være tale om med det som kommer med YS4000 boksen.

Ordentlige antenne kabler er også et must, navnlig med TV signalerne fra Yousee.
Jeg anvender eks. dem her som er rigtig gode:
https://www.av-connection.dk/?PGr=32

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)