Spørgsmål

FM radiosignal tilbage i vægdåserne

Er der nogen der har prøvet FM antennepakke fra AV-Connection? Med denne pakke skulle det være muligt at få FM tilbage i vægdåserne!
Mvh.
Bo

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Selv om der ikke længere udsendes FM, så bruges 88-108 Mhz i kablerne stadig, dog til andet foremål, derved kan der ikke ligges de samme frekvenser oven på.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har tilladt mig at sende en mail til AV-Connection og forklaret dem problemet med den pakkeløsning, så kan man kun håbe på at de fjerner den pakke igen fra deres hjemmeside.
For det nytter jo ikke at sælge noget der i forvejen er ubrugeligt og kun vil medføre yderligere problemer for Yousee kunder på eks. internet området, som jeg har forstået at 88-108 Mhz skulle benyttes til data missigt.
Omdømme 7
Badge +7
Precis de frekvenser vil blive brugt til at øge Data kapaciteten.
Kunne du ikke lige smide et link til den pågældende side på AV Connection.?
Omdømme 7
Badge +4
http://www.av-connection.dk/?PGr=10000
Omdømme 7
Badge +7
Det vil være et kompromis med internettet at bruge den løsning, da den del af internettet eller anden tjeneste der ligger på 88-108 MHz ikke vil kunne bruges, der lukkes næppe heller helt skarpt for lige de frekvenser.
Det vil skabe problemer.
Der sidder et dæmpeled på 20 dB. Burde det ikke være nok til at holde evt. forstyrrelser væk fra FM-båndet?

Data-fordeleren i pakken understøtter kun den gamle returvej, men jeg tror heller ikke det er et problem, da man alligevel får en ny vægdåse, når man overgår til docsis 3.1. Den vil så afskærme den nye returvej.
Omdømme 7
Badge +7
Det nytter jo ikke noget at FM fra den externe antenne kan komme igennem, når det så ikke tillader internet tjenesterne/andet på de frekvenser der er i kablet fra You See.
Det er jo også kun fjernsynet og radioen, som skal kobles på. Modemmet bliver koblet på udenom.
Omdømme 7
Badge +7
Lukkes der 100% effektivt og skarpt. Det må komme an på en prøve.? Du får med garanti ikke hjælp fra You See hvis der er problemer med den opsætning.
Hvis man ender med at sende fm-radio tilbage ud i returnettet, så skal de nok hjælpe :)
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har fået svar fra AV-Connection. Jeg vil ikke gøre mig selv teknisk klog på filtre, men de skrev tilbage at det er derfor at der er tilføjet et dele filter til pakken, hvor de sendte mig det her link til den: http://www.av-connection.dk/?PGr=7930
Om det så fungerer kan folk så kun lade komme an på en prøve, hvis de er villige til at bruge næsten 650 kr på det.

Selv har jeg ikke behov for den slags, fordi den Dreambox jeg har sagtens kan håndtere digital radio, fordi den har en digital radio app til både kabel og parabol.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)