Spørgsmål

Fjernbetjeningen igen igen...

Jeg kan forstå, at man har opgivet at lave en funktion på fjernbetjeningen til boksen således, at man kan skifte enheder tilsat TV'et.
Det vil sige, at jeg nu er nødsaget til fortsat at have mit eget Tv's fjernbetjening liggende fremme til denne ene funktion.
Hvad skal jeg så bruge Yousee fjernbetjening til? Jeg kan jo ligeså godt benytte min egen nu?

Så i fremtiden vil jeg foreslå, at vi får en ny fjernbetjening der indeholder 2 knapper og en rulle funktion. En knap til at tænde og slukke boksen samt en knap til at vælge film/TV menuen.

Det er simpelthen for ringe. Formålet med en multifjernbetjening er netop, at simplificere mulighederne til kun at omfatte én fjernbetjening.

5 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej Djanko

Du mangler et svar - det får vi lige lavet om på.

Jeg tænker, at det er HDMI-CEC, du skriver om her, og det har vi set os nødsaget til at deaktivere ved den seneste opdatering, da det ikke fungerede efter hensigten hos alle brugere. Dermed er det ikke sagt, at vi ikke kommer til at prøve det igen, men vi vil gerne sikre, at det virker, som det skal hos alle vores kunder.

Håber det forklarer det.

God dag.
Omdømme 1
Hej StefanK,

Det vil være SUPER, hvis/når I kan få HDMI-CEC funktionalitet tilbage igen - lige nu er det meget langt fra en integreret TV oplevelse og for mig er boksen mest et sted jeg optager programmer lejlighedsvist, og ellers ser lidt film fra arkivet (CMore og HBO Nordic) - men meget langt fra brugt på samme niveau som bl.a. Netflix, Youtube og TED som er direkte integreret på mit fjernsyn og med fjernsynets fjernbetjening. Det skyldes ikke mindst, at HDMI-CEC er fjernet, så det kræver mange klik og to fjernbetjeninger at bruge boksen til at se TV generelt, hvilket ikke kan konkurrere med bare at se TV kanaler direkte på TVet selv.

Jeg har skrevet noget mere om det i denne tråd: https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/fjernbetjening-humax-boks-97792 . Radiomanden fortalte der, at selv inden HDMI-CEC funktionaliteten blev slået fra med update v. 1.20, virkede det IKKE at få Yousee boksen til at tænde TVet og vælge relevante HDMI input, når boksen selv blev tændt, og tilsvarende kunne den ikke slukkes fra fjernsynets HDMI styring - men Canal Digitals boks kan :) Jeg havde ikke selv boksen inden opdatering, så jeg kan ikke bekræfte dette.

At tænde og slukke samt styre ind på rette input er faktisk kriterium #1 og #2 i den officielle HDMI-CEC specifikation, se https://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control . Så jeg håber bestemt at en fuld HDMI-CEC implementering kan komme på boksen, det vil være strategisk vigtigt for YouSee, hvis I vil konkurrere med stream TV og gøre flow TV til en tilsvarende integreret oplevelse i stuen.
Omdømme 7
Badge +3
En løsning på fjernbetjeningsproblemerne kan være at man anskaffer en programmerbar universalfjernbetjening, f.eks. fra Logitech. Vælg en hvor der både oprettes enheder og aktiviteter. Enheder vil sige de funktioner, der indgår i det enkelte apparats egen fjernbetjening. Aktiviteter vil sige en sekvens af kommandoer, der med et enkelt tryk både starter alle apparater, der indgår, indstiller disse apparater, og kan betjene disse apparater. Bedst er det hvis fjernbetjeningen har en berøringsfølsom skærm, hvor man selv kan oprette knapper med de ønskede funktioner og selvvalgt tekst.

Se her: http://www.logitech.com/da-dk/harmony-remotes
Omdømme 1
Tak, er opmærksom på det. Men ud over at skulle bruge 1000kr+ for at få en integreret oplevelse, så er mit Philips TV med trådløs fjernbetjening overhovedet ikke retningsfølsom for fjernbetjeningen, mens YouSee boksen er EKSTREMT retnings følsom for sin IR-modtagelse. Så sandsynligheden for at diverse makroer på tværs af boksene går galt er næsten garanteret, med TV som reagerer hver gang og en Yousee boks som måske kun reagerer 2/3 af gangene. Har ikke så meget fidus til et sådant setup - flere penge, flere problemer. Der er lavet en standard til at enheder kan styre hinanden via en fjernbetjening af samme årsag.
Omdømme 1
Og så checkede jeg lige op. Alle Logitech Harmony fjernbetjeninger understøtter IKKE RF (radio frekvens) fjernbetjeninger, og det er en sådan mit Philips 65PUS7601 bruger. Så det er slet ikke et muligt alternativ.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)