Spørgsmål

Fjernbetjening Samsung tv

Jeg har som andre problem med at parre min nye fjernbetjening med boksen. Jeg har cisco boksen. I følge Elgiganten kan man sagtens parre, så hvad er problemet? Er boksen ikke opdateret?
Hvis det ikke kan lade sig gøre her ved YouSee, hvor kan det så? Så vil jeg finde en anden tv-udbyder.
Jeg vil kun have en fjernbetjening - derfor jeg valgte det tv.

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Nu er det jo ikke nødvendigvis alle Remotes der kan bruges til alt muligt andet, en løsning vil være en Universal Remote, de kan bruges til alt det udstyr der haves, så en sådan brugt sammen med CEC, så kan alt betjenes med en Remote.
Den nuværende Remote til din boks, vil med CEC sandsynligt kunne bruges til boks og TV. Tænd/sluk af TV, Volume og resten betjenes af boksen.
Min nye fjernbetjening er en universal, og efter utallige forsøg, noget nær 15 gange med parring, virker det nu.
Jeg kan tænde/slukke og skifte kanaler..... Jubii.....
Så nu bliver jeg her ved YouSee lidt endnu ;-)
Omdømme 7
Badge +2
Jeg håber lige jeg kan spørge Radiomanden eller andre her...vedr. en Remote til et Samsung TV.

Efter en ændring ved ny genopstart af Samsung TV, ny opsætning, starter Samsung TV med Samsung fjern betjeningen også for Yousee 4000 boksen, med det Radiomanden kalder CEC.

Men problemmet er bare at jeg IKKE ønsker at TVet skal starte for Boksen også, den vil jeg helst bare tænde for, når tid er, med fjern betjeningen til boksen, men hvordan ændrer man den opsætning på Samsung TVet?
Omdømme 7
Badge +2
Det skal lige siges at TVet er under 1 år gammel...
Omdømme 7
Badge +6
Deaktiver CEC på TV og boks, så styres enhedrne seperat.
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har prøvet at søge efter en mulighed for det i indstillings menuen på TVet, men jeg kan ikke finde et sted det kan ændres... har ikke prøvet at ændre noget i Boksen, men vil godt have at Samsung remoten kan bruges på 4000 boksen, bare ikke til at tænde den med den...
Omdømme 7
Badge +2
Jeg har lige set på boksen at CEC var indstillet til FRA.
Omdømme 7
Badge +6
Hvordan TV Remoten bruges på Humaxen kan jeg ikke svare på, bruger kun Humax Remoten til begge dele, har kun antenne forbindelse på boksen.
CEC (Anynet ), på TV deaktiveres på Menu/system/Anynet på mit Samsung, og på boksen er det under Menu/indstillinger/skærm.
Omdømme 7
Badge +2
Tak for hjælp, men jeg fik det ændret på TVet, men boksen tænder stadig når jeg tænder for TVet, vi lader det bare blive som nu, hvis ikke en med et helt nyt Samsung TV evt. har prøvet det samme...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)