Ekstra-kort til dvd harddiskoptager?

Hej..

Vores problem er, at vi på vores harddiskeoptager ikke kan optage fra de ekstrakanaler vi har (Kanaler udover grundpakken).

Onsdag snakkede jeg først med YouSee-mand nr 1, som mente det måtte være producenten af harddiskoptageren jeg skulle snakke med.

Jeg ringer så til LG-support, og får at vide, at det må være fordi vi ikke har fået optageren opdateret. Jeg skal gå ind på deres side og finde en opdatering, loade den ned på usb og plotte den i optageren.. Lyder nemt, men da jeg logger på siden, er der flere filer, så jeg blir i tvivl og ringer op igen, for at høre hvilken jeg skal bruge....

Nu får jeg så fat i LG-mand nr 2, der fortæller, at det slet ikke har noget med opdateringer at gøre. Men at jeg skal bruge et ekstra-kort fra YouSee - magen til det vi har, der sidder i fladskærmen. Tv og optager kan åbenbart ikke arbejde sammen på det punkt.

Så jeg ringer igen til YouSee og bestiller et ekstra-kort til 100,- . Og det har vi så lige modtaget idag. Det er flot og hurtigt. Tak for det.. Men... Nu tænker jeg så bare, at jeg lige mangler en digitalt kortlæser...

Når jeg kigger den gamle regning efter, kan jeg se at vi sidst gav 295,- for kortlæseren samt 0,- for selve kortet. Det er så 1½ år siden, - så tvivler på denne kortlæser er blevet billigere.....

Nogen, der har oplevet lignende??

Jeg tænker det vil være rart, at være helt sikker på at fejlen ligger ved det manglende ekstra-kort, inden jeg bestiller den digitale kortlæser... Selfølgelig kan jeg også bare spørge YouSee-mand nr 3 på mandag, men må ærligt tilstå, at jeg ikke helt stoler på disses kundskaber.......

Så jeg søger erfaringer fra det virkelige liv... Skal jeg bestille en kortlæser mere - eller skal jeg lave en opdatering af hardiskoptageren? Hvis ja til det sidste - er der så nogen der har en ide om hvad en sådan fil nærmere bestemt hedder.....??

Håber nogen kan hjælpe... - Go' aften.. Hilsen Janni

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du vil dine extra kanaler, så skal du have en kortlæser, der kan dog være et problem, idet You See kun sælger CI+ læsere, og HDD Recordere har et problem med den type læsere, så du skal have en som ikke er +, kan kun forslå at du køber denne. http://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-til-kabel-tv-416/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958#product-description

Jamen ok... - Er du da helt sikker på denne er 100 % kompatibel med min optager? Må ærligt indrømme jeg er ved at være pænt træt af ting der ikke fungerer eller ikke passer sammen....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er til You See og passer til alle optagere og TVer.

Ok.. Takker for hjælpen... Den tar vi.. :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)