Svar

Det nye hvide modem samt appel AirPort Express generation 1

Hej 

nogen der kan fortælle mig hvordan jeg indstiller det, så den begynder at blinke grøn og ikke gul?? 

Skal bruge stik fra væggen til modem, har målt det til 7 meter, vil så forbinde appel Express til modem med netkabel. 

hvor kan jeg købe dette kabel det skal være YouSee godkend ( det tykke kabel) ? 

går det udover kvaliteten ? 

Kan jeg også tilføje en router fordi jeg skal bruge flere indgange til netværkskabel,?  hvordan tilkobler jeg så AirPort Express til router eller modem ? 

På forhånd tak

icon

Bedste svar af Jubii46 27 juli 2016, 22:43

Det finder jeg ud af. Takker mange gange for din hjælp 

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvad hedder din router/modem?

Den hedder Sagemcom CS 50001

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kender ikke din router. Er du DSL, Coax (kabel) eller fiber kunde? 

Jeg er coax kabel kunde 

Har lige set at den også hedder sagemcom pack f@st 3686 ac w YouSee 

Omdømme 4

Badge +3
Ok, det er den nye router, som vist nok erstatter den router jeg har (en Netgear C6260) på sigt. Jeg har set den hos en ven, men kender den ikke.

Jeg vil anbefale, at du ikke gør noget ved "det tykke kabel" fra Yousee (det fra væg til router). En gang leverede Yousee et meget langt kabel med. Det blev kritiseret, og nu sender de et kort med :D Den længde mit har er fin, da det gør at min router kan komme op i en fornuftig højde til, at det trådløse dækker bedre.

Hvis du begynder med et andet kabel, kan du risikere en "grøn" fra kunderservice bruger det som forklaring et problem du måtte møde. Din Sagemcom og før router er Yousees problem. Efter Sagemcom er det dit problem. Bliver der problemer med kablet vil jeg tro, at du kan få et nyt (måske gratis) fra Yousee.

Du skal derfor trække et lokalnet kabel fra router til din airport. Kablet bør være at type Cat 5E (så kan det klare op til 1 Gigbit) med længde op til 100 meter.

Kender ikke Generation 1, men mener at kunne huske, den kan være router eller access point. Skal Sagemcom være router, skal Airport være acccess point. Skal Airport være router skal Sagemcom helst være modem og sættes derfor i "bridge mode". Hvad har du tænkt dig? 

Omdømme 4

Badge +3
Så vidt jeg kan se er det først i Generation 2, at der kommer router i. Du skal derfor bruge Sagemcom som router og Airport som access point. 

Du skal være opmærksom på,  at din Airport kun har 100 megabit kablet forbindelse. Du får derfor ikke fuldt glæde af en f.eks. 300/60 forbindelse hos Yousee gennem din Airport. De trådløse muligheder er også begrænset i din Airport, hvis modellen hedder noget med A108x. Så kan den kun køre de trådløse standarder B og G med hastigheder op til 11 og 54 megabit. 

Hej igen jo jeg har 300/60 forbindelse, vil gerne bruge sagemcom som router og AirPort Express som access point... Måske man skal skal købe en ny AirPort  Express, men indtil da bruger jeg den jeg har. 

Kunne godt tænke mig flere stik i den router/modem, skal jo bruge 1 til AirPort Express, så,er,der kun 3 tilbage og har 4 mere jeg skal bruge. Har netværkskabler i klasse 7, kan jeg bruge min anden router d-link dir 825 som som ekstra swiths? Eller skal jeg bruge en hel anden løsning ? 

Hvordan sætter jeg det op...Desuden er der også 2 iPhone og 2 iPads der kører wi-fi ... 

Takker for dine svar 

Har bestilt et ordentlig kabel fra væggen til routeren/modemet, så håber det lykkes.
Omdømme 4

Badge +3
Det er langt bedre at købe en 8 port gigabit switch for omkring 200-300 kroner. For mange routere på et lokal net er for de meget øvede :D

Hvis du har en DIR-825 bør du bruge den som accesss point i stedet for din Airport. Dir-825 giver en gigabit kablet forbindelse til din Sagemcom og DIR-825 har begge wifi frekvenser 2,4 og 5 GHz og kan køre N stardarden på wifi. N standarden passer fint med din 300/60 forbindelse. Jeg kan ikke umidelbart se om DIR-825 kan bruges som access point, men det vil jeg tro den kan.

Det lyder som en god løsning, dvs at jeg først sætter kabel fra væggen til sagemcom derefter netværkskabel nets 7 til dir 825. Skal jeg så tilkoble 8 port switsch til sagemcom eller dir 825?? 

Omdømme 4

Badge +3
Det vil virke med en switch på din Sagemcom. Om det også virker på en DIR-825 (som access point) aner jeg ikke.

Det finder jeg ud af. Takker mange gange for din hjælp 

Omdømme 4

Badge +3
Du skal huske det trådløse net i Sagemcom og DIR-825 skal hedde det samme og have samme kode, men de 2 enheder skal bruge forskellige trådløse kanaler. De 2 kanaler må ikke ligge for tæt på hindanden, da kanalerne overlapper lidt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)