Spørgsmål

Datatab mellem Homebox (router) og Cisco TV boks

Hej - Jeg har en aktuel sag kørende (igen) hos supporten, hvor der konstateres datatab mellem Homebox og Cisco TV boks. Jeg har direkte kabling mellem de to enheder, og har desuden direkte kabling til min anden TV boks (multiroom).
Udover de to TV bokse har jeg 2 switche kablet til routeren. Den ene switch har desuden en Apple Airport Extreme kablet og fungerer i bridging mode som mit AP til wifi. Endelig har jeg et par Sonos højttalere tilknyttet wifi, men uden en Sonos Bridge, som jeg har haft under mistanke for at loop'e af og til.
Pt. arbejdes der ud fra en teori om at en af mine to switche er årsag til datatabet mellem router og TV box, men jeg har svært ved at se hvordan det skal kunne lade sig gøre.
Spørgsmålet her er derfor - Kan nogle forklare mig hvad der kan være årsag til datatabet?
Andet spørgsmål - Er der nogle der vil anbefale en aktuel 6-8 ports switch til mit LAN?
Alle kabler er gennemgået og udskiftet til spritnye cat6e kabler med fabriksmonteret stik, så jeg tror ikke længere på et kabel-issue.

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Problemet kan opstå hvis du har en switch der ikke har kapacitet nok. Hvis du har en "Hjemme" switch f.eks. en af de billige fra Bilka el.lign. så er disse switche er fine, men ikke hvis der skal meget data igennem dem. Det man skal huske at kigge efter er hvor stor / hurtig er det der bliver kaldt "Non blocking" throughput dvs. hvor meget data kan der I ALT fra ALLE porte køre gennem switchen på én gang. dvs hvis du har en switch med 8 porte der alle er gigabit speed. Så skal du have en Non-Blocking på MIN. 16Gbps (8*2) hvis du vil køre fuld duplex på alle porte. Hvis den er mindre kan man komme til at have data tab eller i bedste fald meget langsom netværk.
Det er desværre ikke alle salgs steder der har dette tal. Men jo biligere en switch er, jo mindre er Non-Blocking throughput. Det er det jeg har erfaret i hvert fald :)

-Brian
Hej Brian.
Tak for din kommentar. Jeg har et kabel direkte mellem TV boks og router og har således ikke en switch med i ligningen på den switchport som der konstateres datatab på.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)