Spørgsmål

DAB

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hvis man nu vil investere i en DAB radio hvor skal den så få signalet fra for det synes jeg ikke fremgår i jeres oplysninger. Signaler i luft er lig ikke eksisterende så stue antenne er udelukket. Og sig ikke, så køb da en wifi radio.

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
DAB modtages med Radioens egen Teleskop antenne, eller der opsættes en extern antenne som sluttes til Radioen.
Radio fortsætter med at blive sendt på DVB-C, det er kun FM signalet der lukkes for, så der kan fortsat modtages Radio på den måde.
Det besvarede ikke mit spørgsmål helt. Hvis jeg køber en DAB+ Adapter og sætter til min forstærker. Kan yousee så levere signalet, for hvis de ikke gør det kan jeg ikke bruge DAB Adapteren til noget for på stueantenne fungerer DAB'EN ikke. Har tidligere villet have en køkken radio som vi måtte levere retur pga dårligt signal, og der på ikke sættes udvendige antenner op i kvarteret da der er fælles antenne som yousee er levereandør af signalet til.
Omdømme 7
Badge +6
Den måde der kan høres DAB på er som jeg skrev i svaret for en måned siden.
Omdømme 5
Badge +4
Hej bussen.

Det som radiomanden siger er: Hvis du køber en DAB+ adapter kan Yousee IKKE levere signalet. Det skal tages med normal stueantenne, eller den antenne evt. medfølger på/ved radioen. Radiosignalet bliver af Yousee leveret på en TV kanal (DVB-C) dvs. din TV boks, eller hvordan du modtager signalet, også kan levere radio.

Venlig Hilsen

Brian
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har en DAB radio, som jeg købte for 5 - 6 år siden. Radioens indbyggede antenne gør, at signal går fint igennem.
Når du skriver at DAB signalet skal tages på ekstern antenne, er det så fordi Yousee ikke længere levere DAB signalet sammen med tv frekvenserne som de tidligere gjorde. Altså ved at sætte en splitter på tv signalet og over til DAB Adaperen. Dette fremgår jo ikke af Yousee self guide om det stadig er en mulighed, og jeg gider ikke investere i div. kabler og splittere før jeg ved om det virker.
Hvis dette stadig virker, hvorfor er det så ikke vist i self guiden?
Omdømme 7
Badge +7
YouSee levere IKKE signalet. Glem det.
Som jeg skrev tidligere klarer min DAB radio det hele selv. Kan forbindes til anlæg, hvilket jeg dog ikke har gjort.
Omdømme 7
Badge +6
Der har ALDRIG være udsendt DAB fra You See, de har deres egen Digitale Radio, som kan modtages på TV eller med en kompatibel TV boks.
Omdømme 7
Badge +3
Vær opmærksom på at fra den 1. oktober 2017 lukker DAB og erstattes af DAB Plus. Har man anskaffet en DAB-radio i 2012 eller senere skulle den også indeholde DAB Plus. Man skal lave en ny scanning efter programmerne fra den 1. oktober 2017. Programudvalget bliver større i DAB Plus end det hidtil har været i DAB. Måske kan noget af dette kompensere for programmer, der gik tabt da YouSee lukkede for FM.

Hvis man har en DAB-radio eller DAB-adapter uden DAB Plus er den formentlig lige til at bortskaffe som elskrot medmindre den indeholder andet der fortsat virker.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)