App på samsung smart tv! model UE55ES8005

Hej hjæælp søges .. hvordan finder vi yousee app til vores smart tv ..

eller er det rigtigt at der ikke findes app til smart tv.. har nemlig også prøver

app på tv cmore og tastet kode login ind men kommer frem med at det ikke er korrekt.

har talt med c-more de siger at yousee skal fortælle os hvilken  udbyder de bruger ..da yousee ikke ligger på deres liste..noget rod kan nogen hjælpe..;)

13 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

pi123456 skrev:
 Hej hjæælp søges .. hvordan finder vi yousee app til vores smart tv ..

Jeg kan ikke længere på yousee.dk finde listen over de Samsung smart tv der har indbygget en YouBio app. Det ser ud til at YouSee har opgivet at prioritere apps til smart tv.

Men hvis du ikke har en sådan app på dit tv, kan du næppe gøre noget ved det.

hej. jer der ikke kan finde en yousee app. Har I fået svar? jeg kan nemlig heller ikke finde den. jeg købte nyt samsung smart tv i går. bruger trådløst netværk og kan godt bruge internettet fra tv'et.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg har en Yousee app på mit Samsung ES8005 tv, som er dateret tilbage fra 21. januar 2015. Det lader også til at Cmore's ting er inkluderet i app'en. Hvis du ikke kan finde app'en under Samsung apps, video sektionen, så prøv at opdater dit tv firmware med nyeste version, hvis du ikke allerede har gjort det.

Tjek først om du har nyeste Firmware installeret. Nyeste firmware hedder : 2.018

Du kan finde firmware info her :

"menu", "support", "software opdatering", kik til højre i menuen hvor versions-nummeret står.

Hvis du ikke har nyeste firmware version, så kan denne installeres via :

WIFI:

Hvis du har tilsluttet WiFI i dit tv', så kan firmware hentes via Wifi til tv'et. Gå ind i  "menu", "support", "software opdatering", vælg "online" opdatering, hvorefter der søges efter opdatering.

MANUEL INSTALLATION:

Du kan finde seneste Samsung "firmware" til dit tv her, hvis du vil installere den manuelt :

http://www.samsung.com/dk/support/model/UE55ES8005UXXE

Installationen udføres manuelt ved at udpakke den hentede firmware fil til en usb-stick, og så efterfølgende sætte den i tv' usb port. Dernæst gå til "menu", "support", "software opdatering", og vælge usb for opdatering. Dernæst vil tv'et automatisk begynde at installere firmwaren til dit tv.

Tak for svar. Jeg skulle have været mere omhyggelig med min beskrivelse i går og ikke have slået mit spørgsmål op i denne tråd, selvom det omhandler samme problem, for jeg har en anden model, end der nævnes i overskriften. Problemet er dog det samme, nemlig at jeg ikke finder nogen yousee-app, når jeg søger i apps. Nu skriver du så "video sektionen", som jeg ikke er sikker på hvad er? Jeg søger blot "yousee", og får det svar, at det ikke kan findes. Jeg kan se andre apps, fx youtube, C-more, facebook, HBO, Netflix m.fl.

Mit samsung har modelkode UE32f6275 (på kassen står TUJ6275). Jeg har opdateret softwaren (jeg ved ikke, om det er det samme som firmware?). Softwareversion: T-HKMFDEUC-1220.0

Mvh Marlene

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Måske skal det præciseres, at den app, der findes i visse smart-tv-modeller fra Samsung og LG, er en YouBio-app. Altså en app begrænset til film-leje. En liste over de tv-modeller der har YouBio-app'en, kan jeg ikke finde.

YouSee synes ikke at prioritere udvikling af app'er til smart-tv. Formentlig fordi det er dyrt at vedligeholde og udvikle app'er til de diverse tv-modeller, og fordi udviklingen går i retning af streaming af andet end film, bl.a. Live-tv, Start Forfra og Tv-arkiv. Hertil kan man bruge den mere generelle YouSee Tv & Film-app i håndholdte enheder, hvorfra det streamede kan castes til stor skærm via Google Chromecast eller Apple TV-boks.

Disse løsninger har den fordel at de også kan bruges til andre tjenester såsom HBO Nordic, C More, Netflix, Viaplay, YouTube etc.

Hej, det er rigtigt at man kan sende stream fra eks PC til TV, men hele ideen er jo netop at have et TV der gør at man ikke behøver at sidde med TV på skødet. Jeg har et helt nyt Samsung og kan desværre heller ikke finde hverkedn YouSee eller Blockbuster. Har prøvet at åbne i en browser og så afspille i browser men det ser ikke ud til at Samsung kan dette. Håber der kommer en løsning da det er lidt et halvt køb pt,

Omdømme 2

Badge
Jeg har købt mig en Chromecast 2 og sat til tv'et. Det fungere super godt og hurtigt. Da jeg købte mit Samsung ES8005 tv i tidernes morgen, der fulgte en 7" tablet med i prisen. Den bruger jeg til fjernstyring / casting af Yousee tv og film indholdet. 

På et tidspunkt troede jeg også, at man skulle bruge de respektive Cmore, Danske Filmskat mf. apps for, og logge på disse for at kunne se film og serier. Men alt kører fra Yousee app'en (et enkelt login), som altså findes til Andriod / Chromecast.

Tak for svaret, og det er jo rigtigt at med en Chromecast kan du løse problemet, men ideen med et Smart TV var jo netop for ikke at skulle bruge en PC og streame til en Chromecast men netop give muligheden direkte på TV.

Omdømme 2

Badge
Tonny, jeg kan godt forstå dig, når nu du har en helt ny Samsung tv model, at du forventede at alle app's var på tv'et. Hvorfor Yousee ikke har nyeste app version på Samsung's smart tv, er måske noget programmerings teknisk, eller noget bureaukrati som ofte lægger forhandlinger døde. Det kunne også tænkes, at Samsung var for grådige mht. deres Smart hub tv og deres rettigheder og indtjening.

Det er nemt at være gammelklog, men du skulle nok ha' undersøgt sagen først omkring hvike apps der fungere på Samsung tv modeller. Men det er selvfølgelig ikke altid man lige tænker sådan, men måske i stedet tænker, at nyeste tv model må kunne bruge alle apps i nyeste versioner.

Faktisk troede jeg også, at jeg kunne finde nyeste Yousee tv og film app på mit tv. Men fandt ud af, at det var en ældere Yousee Bio app som vidst nok ikke bruges mere, og kan slet ikke bruges til at det nye streaming fra Yousee.

Til sidst vil jeg sige, at jeg stadig kan anbefale Chromecast'en, som nok er en af de billigste løsninger for at få ens apps og billeder på tv'et. Eneste minus syntes jeg er, at man skal bruges en smartphone, tablet el. computer til at "fjernstyre" de ting man vil via Chromecast'en. Tilgengæld syntes jeg det fungere godt :)

Tak igen igen,,, nu er det faktisk lykkes mig bare at logge ind via en browser på Samsung Smart TV (2015 model) men når jeg prøver at afspille siger den at formatet ikke er understøttet. Er der nogen måde man kan ændre format i afspiller?

Vil det være muligt at bruge nogle af de indbygget mirror funktioner fra en PC Win 8.1 til et Samsung TV?

Omdømme 2

Badge
Jeg tror ikke du kommer så langt med tv'et og brugen af Yousee's nyeste film og tv app. Men jeg tør ikke sige om der findes nogle tricks til at få det til at virke af anden vej. Så derfor vil du få beskeden om formattet, der ikke understøttes på tv'et.

Mht. mirror fra win8.1 til tv'et, så skulle det være muligt. Jeg mener det var et nyt model 2015 jsxxxx tv du havde, som skulle supportere mirrorcast. Jeg fandt lidt læsestof hos Microsoft, som kan hjælpe dig på vej: 

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3053863

Det drejer sig som, at win8.1 supportere casting til nye Samsung tv 2015 modeller. Men at du muligvis skal installere en lille update i win8.1 som gør, at window kan finde det tv. Selvfølgelig skal WiFI & casting være slået til i tv'et før det virker.

EDIT:

Fandt lige en youtube video, som viser hvordan win8.1 og tv sammenkobles til casting:

https://www.youtube.com/watch?v=qQo6fgJ6eqU

hej tak for megen viden. hvis man bruger cromecarst  skal denne vel ligge på tablet eller smartphone , så betaler man vel for data. når man bruger yousee arkiv. wifi fra router er jo gratis. er der noget jeg ikke forstår.

hilsen og tak Erik 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

vib skrev:
hej tak for megen viden. hvis man bruger cromecarst  skal denne vel ligge på tablet eller smartphone , så betaler man vel for data. når man bruger yousee arkiv. wifi fra router er jo gratis. er der noget jeg ikke forstår.

hilsen og tak Erik 

Du kan vel bruge din tablet/mobil på wifi. Både tablet/mobil skal bruge den samme forbindelse som Chromecast.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)