Spørgsmål

antenneforstærker.

da man ikke kan sløjfe signalet med den nye humax har jeg lige et spørgsmål vedr, forstærkere.
dem jeg har set på, der er yousee godkendte, har alle fstik og jeg har coax kabler, så hvis jeg køber en forstærker med fstik udgange kan jeg så købe nogle adaptere og køre med mellem coax kabler og fstik forstærker, eller vil det forringe signal ?
eks disse : https://www.avxperten.dk/antennestik-adapter/

Mvh.

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er ikke nødvendigt med en forstærker til det formål, det er tilstrækkeligt at bruge en ordentlig fordeler, gode stik og kabler.
et tillægs spørgsmål her.

har yousee kabel tv/internet via coax ind i huset.

jeg er ved at ligge sidste hånd på, med at ligge nye kabler rundt i hele huset, hvilket vil sige 4 udtag.

jeg står og er ved at anskaffe en forstærker (med 8 udgange) til at montere på loftet og så grene ud fra den til de 4 steder i huset + 1 til routeren/modemet, men vil det her være nok med en ordentlig fordeler?

altså kablet ind udefra yousee skabet til indgangen og så fordele det videre rundt?

det er jo en noget billigere løsning.
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hos min mor bruger jeg kun fordeler. Signalet kommer ind i den ene ende af huset (nærmest vejen). Så løber det op på loftet og bliver fordelt over 3 fjernsyn i 3 forskellige rum.
Slangefar skrev:

Hos min mor bruger jeg kun fordeler. Signalet kommer ind i den ene ende af huset (nærmest vejen). Så løber det op på loftet og bliver fordelt over 3 fjernsyn i 3 forskellige rum.

tak for det hurtige svar ;-)

jeg prøver at starte med en fordeler.
Det var ikke helt nok med en fordeler..

I min gamle opsætning var der også en forstærker hvor igennem signalet røg ud til de 3 efterfølgende udtag. Den var monteret efter første udtag.

Inden jeg bestiller en forstærker, der kan virkelig spares penge ved at shoppe lidt rundt, så har jeg lige et spørgsmål:

jeg har 4 udtag, så en forstærker med 4 udgange er vel det rigtige.

i min gamle opsætning er første udtag et af de her multimedie udtag med radio/tv/data, Triax TD 272 D.

fra data udtag direkte til min yousee router/modem med wifi.

Fra denne anvendes de 2 nætværksudgange, til henholdsvis tv og playstation da hastigheden er markant bedre kablet.

Spørgsmålet er så, hvis nu jeg køber en forstærker med 8 udtag, erstatter alle mine R/TV slutdåser
med en ny dobbeltramme til montering af :

http://www.wattoo.dk/dataudtag-fuga-t1-for-1-lexcom-konnektorer-farve-1088000393-1088000429-1088001745

og

https://www.av-cables.dk/antenne-vaegdaase/triax-fuga-daase-td-201r-1-x-hun-slutdaase-hvid.html

kan man så tilslutte router/modem direkte til forstærkeren og ikke først igennem et af de der specielle stik? som jeg forstår det er der returvej på samtlige udgange.

det er sikkert logisk nok, men tænker bare om den dåse jeg har har noget elektronik indbygget som skal anvendes?

:?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P