Spørgsmål

Android TV Box - Stream youSeevia Android App

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej alle,
Er der nogen af jer der har erfaringer med en Android TV Box hvor man har adgang til Google Play og derved kan installerer youSee appen?

Jeg er i den situation at en bekendt har fået nyt hus uden antennekabel og der er kun ført 'net' rundt i huset.
Da jeg i sin tid fik min yousee aftale kunne og kan jeg kører det hele på de billige bokse der kunne købes med. Disse kræver kun net og ikke antennekabel. Det kan jeg efterfølgende forstå at man ikke længere kan få (har support på forskellige niveau hos yousee fortsæt).
Jeg har derfor overvejet streaming via Chromecast, men er også lidt træt af at det skal startes via en telefon, tablet eller pc. Derudover er det rart med en god gammeldags fjernbetjening til at styre rundt i appen.

Hvis en af mine vokse går i stykker ved jeg at jeg er i samme båd, så har i nogle gode forslag - udover at trække antennekabel :).
Jeg tænker der må være nogle fornuftige bokse til rimelige penge alla sådan noget her (kun et eksempel) :
https://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/tv-tilbehoer/streaming/oevrige/x96-mini-media-player-s905w-1gb?cid=ps_950201280000&gclid=Cj0KCQjwnNvaBRCmARIsAOfZq-3ssL1bdldkJebz94mMyxzmnqQbSQAz4L2V0GAu6Bpl62Sx1bnq3TgaAgcvEALw_wcB

Mange tak for jeres tid.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det er korrekt at der er App til Android TV OS, Sony, Philips, B&O, TCL TVer samt NVIDIA Shield, men det forudsætter at der haves en TV boks.
Boks kan jo kun fås når der leveres TV på adressen, ren streaming fås ikke.
Hej Radiomanden,
Det er jeg klar over. Boksen er leveret tilbage da dette er aftalt med youSee. De kan ikke rigtig bruge den, da der intet antennekabel er.
Jeg er klar over appen eksistere og jeg ved flere og flere tv kør med Androids TV styresystem. Men jeg er ikke ude i at købe nyt tv til alle tre rum. Derimod vil jeg blot have en boks med et Android baseret styresystem hvor jeg via Google play appen kan hente yousee's streaming app. Præcis ligesom man gør på telefonen, tablet osv.

Så det det går ud på her er blot, om nogen har erfaringer med nogle af disse mange Android bokse der bliver lavet. Jeg har overvejet det nye apple TV, men jeg kan se appen bliver ved med at blive udskudt.
Omdømme 7
Badge +6
Hvis ikke der haves en TV boks, så kan App til Android TV OS ikke bruges. Uden TV levering kan der ikke bruges nogen You See App.
Det forstår jeg ikke??!
Lige nu har vi ingen boks, I følge aftale med yousee og der er fuld skrald via nettet og ud på både tablets og mobiltelefoner?
Så enten har jeg forklaret det forkert eller også er der nogen der har snydt dig?

Så faktum er at det virker. Jeg må prøve at bestille en boks hjem, hvad enten streamet kommer fra min telefon, via Chrome cast som virker, eller via et lightning til hdmi over på TV via telefonen, så burde en Android box også kunne gøre det.
Omdømme 7
Badge +6
Hvis der skal ses TV via boks, så er det på You See boksen, den giver så adgang til App'en på Android TV OS play butik, det er ikke den samme play butik som til Telefon/Tablet.
Det er en anden App til TV OS, lavet til det OS, App til Telefon/Tablet, er lavet til berøringsskærm

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)