Svar

5 GHz på den nye boks

• TK1
  • Bruger
  • 11 kommentarer
Hej har netop fået den nye boks ind ad døren. Jeg har ikke modem men bruger min mobil med mobilt hotspot. Boksen kører på 5GHz men min pc på 2,4 GHz. Jeg vil helst ikke skifte om hele tiden men være fast på 5GHz så hvordan får jeg min pc til at køre på samme hertz altså 5GHz?

icon

Bedste svar af TK1 9 august 2016, 22:03

Jeg har fundet en løsning med et ekstra datakort, som jeg sætter i en anden telefon og laver et hotspot her i enten 5 eller 2,4 GHz og så kan jeg bruge en telefon til boksen og en anden til min pc.

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

TK1 skrev:
Hej Radiomanden det ved jeg faktisk ikke ! Det vil jeg finde ud af . Kan du fortælle mig om jeg skal bruge en antennesplitter så der er antennestik i både tv og boks? Jeg har HDMI kabel fra til tv til boks og antennestik fra boks til stik i væggen ? Jeg har forsøgt at finde en tråd til spørgsmålet uden held :-)

Har selv en større fordeler, men jeg har lige opsat den nye boks hos nogle venner. De havde samme problem som dig.

Der blev brugt et T splitter, hvor den ene udgang blev sat i boksen og den til TV'et med et mindre kabel. Det virker fint, men det skal bemærkes, at TV og boks står meget tæt på antennestikdåsen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Boksen bruger 5Ghz, og skal have netforbindelse hele tiden for at kunne fungere, antenneforbindelsen er kun til for at kunne modtage kanalerne, alt andet kræver netforbindelse.

Din PC kan sandsynligvis kun bruge en 2,4 GHz forbindelse. Så du må anskaffe en Router der har begge frekvenser.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
 Den skal have netforbindelse hele tiden, ellers kan den ikke virke,  den henter kun TV fra antenneforbindelse, alle andre funktioner kræver netforbindelse, også EPG for optagelse.

Omdømme 3

Badge +3
 Ja, det har betydning for optagelser, når EPG ikke kan hentes, kan der ikke optages.

Omdømme 3

Badge +3
 Det er i hvert fald nødvendigt at Humax boksen her en konstant netforbindelse for at kunne virke, den er helt afhængig af en IP forbindelse.

Omdømme 3

Badge +3
 Det er langt billigere med Kabel Modem, der er heller ikke noget forbrugsloft.

Omdømme 3

Badge +3
 Ringer til You See. https://yousee.dk/Bredbaand/Overblik.aspx

Omdømme 3

Badge +3
 Fino. Så har du vel fået et af dem hvor C More er med i, så er der mere at bruge boksen til. Masser af Film og Serier On Demand.

Omdømme 3

Badge +3
 Der er ikke som du har set, gennemsløjfning i Humax boksen, så du skal finde anden løsning hvis der skal signal til både boks og TV.

Min løsning blev at der med boksen modtages kabel TV, og TV er tilsluttet en lille antenne udenfor, så der kan modtages lidt TV hvis der er fejl på Kabel forsyningen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Kan din telefon køre som 5 GHz hotspot? Jeg har en telefon med 2,4 og 5 GHz wifi, men det er ikke lykkedes mig, at få den til at lave hotspot på 5 GHz.

Er din  PC gammel, er det tvivlsomt, om den kan køre 5 GHz wifi. Mange ældre computere kan faktisk køre A standarden på 5 GHz wifi. Ellers kan du købe en USB wifi adapter med 5 GHz for omkring 200 kr. og op efter.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nej, 5 GHz skal virke som hardware i din PC. Du skal også være klar over, at dine månedlige mobildata GB kan gå meget hurtigt på denne måde. Er du kunde hos Plenti, er der maksimalt 50 GB månedlig til datadeling. Jeg synes din løsning er meget fint fundet på. 

Tak for svar :-)

Jeg kan skifte på min mobil til både 2,4 og 5,0. Kan man installere en 5,0 HGZ driver ?

Det er jeg klar over, at den skal og derfor vil jeg finde en løsning til min pc, så jeg kan køre begge dele samtidigt. 

Jeg har fundet en løsning med et ekstra datakort, som jeg sætter i en anden telefon og laver et hotspot her i enten 5 eller 2,4 GHz og så kan jeg bruge en telefon til boksen og en anden til min pc.

Jeg har fundet løsningen med et ekstra datakort, som jeg sætter i en anden telefon - laver et hopspot til min pc og bruger den anden telefon til boksen

Jeg har en Huawei Honor hvor jeg kan skifte mellem 2,4 og 5 GHz så det er fint :-)

Netforbindelse hele tiden ? Jeg har jo min telefon med mig ud af huset og så er boksen ikke på nettet ! Gad vide om det kan have betydning for opdateringer/optagelser ? Hvad betyder EPG?

Det kan da blive en udfordring ! så har jeg to muligheder enten at købe internetadgang via fast modem eller gå tilbage til den gamle boks !

Tak for svar :-) hvor mange GB skal der tilkøbes via fast modem for at være dækket ind ? 100 GB ? 

Tak for svar :-) Det må jeg så bestille hvis jeg beholder den nye boks. Hvor finder jeg den billigst ?

Hej Radiomand - tak for din hjælp - har ringet og fået en god aftale med internet :-)

Hej Radiomanden det ved jeg faktisk ikke ! Det vil jeg finde ud af . Kan du fortælle mig om jeg skal bruge en antennesplitter så der er antennestik i både tv og boks? Jeg har HDMI kabel fra til tv til boks og antennestik fra boks til stik i væggen ? Jeg har forsøgt at finde en tråd til spørgsmålet uden held :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)