Spørgsmål

Zimbra webmail - brugervejledning

Yousee webmail help sektion beskriver ikke zimbra webmail med noget andet.
Hvor finder jeg en brugervejledning til zimbra webmail?

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Der er begrænset hjælp her (måske det, du allerede har fundet):
https://kundeservice.yousee.dk/mail

Åbnes webmail på computer, eller indstilles en iPad eller mobiltelefon til at vise detailleret billede som på computer, vises brugerens adresse øverst i højre hjørne, og helt ude ved kanten af billedet er der en nedadpegende pil. Klik på den, hvorefter der kan vælges "Produkthjælp" eller "Online hjælpecentral". Men den viste hjælp er i begge tilfælde på engelsk, og desuden får man hjælp til flere funktioner, end dem YouSee har installeret. Muligvis bliver lidt flere funktioner tilgængelige efter 15/12 2018.

Det er bestemt ikke brugervenligt.
Hvordan indstilles en ipad til “at vise detailleret billede som computer”?
Min ipad viser normalt samme browser billede som min sjældent brugte laptop.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du bruger browseren Chrome med mail.yousee.dk.
1. Tryk de 3 prikker
2. Afkryds "Almindeligt website"
Omdømme 7
Badge +3
HJJ-trolle skrev:

Hvordan indstilles en ipad til “at vise detailleret billede som computer”?
Min ipad viser normalt samme browser billede som min sjældent brugte laptop.

Ved brug af den indbyggede Safari-browser:

Hold iPad vandret, og åbn webmail ved at taste mail.yousee.dk på adresselinien. Gå ikke gennem "Mit YouSee" da billedet så fastfryses i lodret position, og så bliver det for småt når det fulde websted vises.

Følg anvisningerne på skærmen og log ind. Så vises den tilpassede og reducerede version af webmail.

I Safari-browserens øverste højre hjørne vises bl.a. en lille blå firkant med en pil opad. Tryk på denne firkant. Så får man en række valgmuligheder. På nederste række af mulighederne kan man vælge muligheden "Anmod om det fulde websted". Tryk på den. Så vises sandsynligvis kontooversigten hvor man vælger den mailkonto, man vil åbne (der er nok kun én hvis ikke man selv har oprettet flere). Nu åbnes webmail sandsynligvis med visning af det fulde websted.

Men det virker ikke hver gang, og når det virker er det problemer. Man kan tilsyneladende ikke scrolle ned hvis den fulde mail ikke kan vises på én side. Så kan man prøve at holde iPad lodret, så bliver mere muligvis vist, men med en noget lille skrift, som man dog kan zoome større.
Mange tak for disse tips. Nu kan jeg se den fulde zimbra version.
Ms-erik, er du yousee-supporter? Så savner jeg lidt info om, hvordan man forholder sig til, at den nye webklient opfører sig så ustabilt. I den neddroslede tablet-version kan man ikke vedhæfte filer, og skift til fuld version virker kun en gang imellem. Bliver det rettet, og hvornår mon? Som det er nu er det ikke noget, man burde tage betaling for.

Vh Ole Dahl, Faaborg
Omdømme 7
Badge +3
Paga99 skrev:

Ms-erik, er du yousee-supporter? Så savner jeg lidt info om, hvordan man forholder sig til, at den nye webklient opfører sig så ustabilt. I den neddroslede tablet-version kan man ikke vedhæfte filer, og skift til fuld version virker kun en gang imellem. Bliver det rettet, og hvornår mon? Som det er nu er det ikke noget, man burde tage betaling for.

Vh Ole Dahl, Faaborg

Jeg er privatkunde hos YouSee, og har intet som helst ansættelsesforhold til YouSee. Spørgsmål som kun YouSee kan svare på må derfor rettes til YouSee. En kontaktside findes her:

https://kundeservice.yousee.dk/contactus

Eller der kan skrives til YouSee på Facebook.

Skifte til fuld version på iPad, mobil eller tilsvarende virker ikke hver gang, og selv når det virker forekommer problemer, bl.a. med at vise mails, der fylder flere skærmsider, og så bliver teksten noget lille. Nogen gange skal man lukke webmail (men ikke lukke browseren) og åbne webmail igen før fuld version bliver vist.

På en iPad, mobil eller tilsvarende ser det ud til at YouSee Mail virker bedre hvis man bruger et lokalt mailprogram eller mailapp i stedet for at bruge en browser. Sandsynligvis kan den mailapp, der er indbygget i en iPad eller i en mobil anvendes. Det bedste resultat opnås ved at anvende IMAP i stedet for POP3 i mailprogrammet/appen (selv om YouSee ikke kan/vil hjælpe med IMAP).
Tak, Erik - fint at du svarer selv om du ikke er medansvarlig for dårligdommene😎

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)