Spørgsmål

Yousee UDP Porte (GTA V)

Hej,

For ca. en måned siden var Yousee på arbejde for at opgradere centraler i området, siden da, er det stort set umuligt at forbinde til noget som helst der bruger UDP porte.

Således kan jeg 9 ud af 10 gange ikke forbinde til spil/jobs i GTA V (andre spil der ikke bruger UDP virker fint), samt alle UDP trackers har ikke kunne connecte overhoved siden "opgraderingen".

Alle porte opgivet af Rockstar, er åbnet både på UDP & TCP i routeren, men hjælper ingenting.
Det skal siges, at der ingen problemer var før "opgraderingen"

Nogen der har en idé om hvordan det kan fixes ?

Router er Netgear F@ST 3686 V2

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du bør nok nævne hvilken router du har.
Slangefar skrev:

Du bør nok nævne hvilken router du har.

Router er Netgear F@ST 3686 V2, men bør måske også nævne at der ingenting er opgraderet på egen forbindelse, og alt virkede fint på samme router, og uden manuel portforward, før område opgraderingen.

Ingenting er ændret fra min side, og firewall er slået fra i routeren.
Omdømme 4
Badge +6
Hej Random

Har du forsøgt at nulstille din router (reset)? Det kan være et forsøg værd. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Stefan skrev:

Hej Random

Har du forsøgt at nulstille din router (reset)? Det kan være et forsøg værd. :)

Stefan, YouSee Forum Team

Router er nulstillet flere gange uden effekt :(
Både GTA V og UDP trackers virkede for et par dage siden (ingen router reset), men nu er alt blokeret igen, hvad sker der ?
Stadig intet ændret fra min side.
Omdømme 5
Badge +4
Hej Random,

Mystisk, at det pludselig er stoppet med at virke igen.

Jeg har haft kontakt til vores ansvarlige, som fortæller at der ikke har været nogle ændringer i form af opdateringer eller lignende de sidste par dage.

Ud over din port-opsætning, har du så oprettet statisk ip reservation til de enheder der benytter porten? Hvis ikke, så kan dit scenarie opstå, hvis IP'en ændrer sig.

Vh
Nikolaj
Nikolaj skrev:

Hej Random,

Mystisk, at det pludselig er stoppet med at virke igen.

Jeg har haft kontakt til vores ansvarlige, som fortæller at der ikke har været nogle ændringer i form af opdateringer eller lignende de sidste par dage.

Ud over din port-opsætning, har du så oprettet statisk ip reservation til de enheder der benytter porten? Hvis ikke, så kan dit scenarie opstå, hvis IP'en ændrer sig.

Vh
Nikolaj

Hej Nikolaj,

Ja det virkede lige en to dages tid, og så tilbage til timeout på alt UDP jeg har testet.

Det startede som sagt for nu ca. to måneder siden , da der var områdeopdatering, og har kun virket de 2 dage siden.
Der var ingen problemer med præcis samme udstyr, samme hastighed/forbindelse, og uden manuel portforward før områdeopdateringen, så et eller andet må der være sket?

PC er allerede på statisk LAN IP, og alt andet virker som det skal, det er kun UDP der driller.

Opdatering:
Selv hvis jeg portforwarder selve UDP tracker porten, får jeg timeout på alle trackers, selvom at jeg fint kan teste og se porten som åben via nmap og https://support.nightlydev.org/tcp-udp-port-scan, det samme gælder for GTA V UDP porten (6672).

Vh
Random
Omdømme 5
Badge +7
Hej Random

Jeg håber at du har fået det til at virke siden. Ellers håber jeg at en anden bruger vil byde ind med forslag.

Der skulle ikke være fejl på modemmet.
Kasper skrev:

Hej Random

Jeg håber at du har fået det til at virke siden. Ellers håber jeg at en anden bruger vil byde ind med forslag.

Der skulle ikke være fejl på modemmet.

Hej Kasper

Desværre... men er nu 99% sikker på at blokeringen kommer fra Yousee's side, da jeg fint kan forbinde til samtlige UDP trackers, og spille GTA V fuldstændig uden problemer som før områdeopdateringen, så længe jeg bruger VPN istedet for egen forbindelse.
Det holder sgu ikke.
Hej

Jeg tror også der er et problem med UDP efter områdeopgraderingen. Jeg har i noget tid haft en OpenVPN-server kørende via UDP på min YouSee COAX-forbindelse med fast IP. Det fungerende fint før opgraderingen, men nu er det umuligt at få hul igennem.

Ændrer jeg både port-forwarding i routeren og OpenVPN-konfiguration til at køre via TCP så er der igen hul igennem. Men står begge dele til UDP ligesom tidligere, så er der bare blokeret.

Mvh.
Klaus
Omdømme 7
Badge +7
Klaus-J, hvilken router fra YouSee bruger du?
@Slangefar: Sagemcom 3686 V2, som generelt har virket fint med portforwarding af såvel TCP som UDP-porte indtil for nylig.

/Klaus
Du har ikke tilfældigvis holdt øje med modemmets sw-versioner? Der var driftsmeldning på det i nat. Det er slet ikke sikkert, at det har noget med det her at gøre, men de roder åbenbart med det.

Modem "fast3686v2" kortvarig driftforstyrelse.
Teknisk arbejde
- En nødfejlrettelse på ca 16.000 fast3686v2 modemmer til YouSee bredbånd på coax.
- Modemmerne genstartes og downgrades derved til en tidligere sw version 3.48

Logan skrev:

Du har ikke tilfældigvis holdt øje med modemmets sw-versioner? Der var driftsmeldning på det i nat. Det er slet ikke sikkert, at det har noget med det her at gøre, men de roder åbenbart med det.

Modem "fast3686v2" kortvarig driftforstyrelse.
Teknisk arbejde
- En nødfejlrettelse på ca 16.000 fast3686v2 modemmer til YouSee bredbånd på coax.
- Modemmerne genstartes og downgrades derved til en tidligere sw version 3.48

Tak for info Logan, havde jeg ikke set :)

Har dog lige kigget, og min sw version er TDC_3.48.0, så er downgraded, men UDP virker desværre stadig ikke, medmindre jeg forbinder til VPN.
Kom der en løsning på problemet ? har netop fået 300/300 og udp upload kører sindsygt dårligt med kæmpe pakketap allerede ved 40mbit op. kan ikke drive den over 40mbit overhovedet uden massive pakketab. Prøvet både i router og bridgemode med eget udstyr, samme resultat. FAST3890_TDC_50.10.12.T0 - Testet med en iperf til datacenter 1000/1000mbit . Før med 300/60 var det intet problem med 6-7MB i upload uden problemer.
Omdømme 5
Badge +4
@topika Hej Topika.
Du burde have lavet en ny tråd, da dit problem er datatab, og ikke blokerede UDP porte. Men når det er sagt, Hvis du har så store datatab, er det en god ide at kontakte Yousee support, da dette kun er et Kundeforum, og som kunder har vi ikke mulighed for at hjælpe, f.eks. starte overvågning af linje eller andet der kan hjælpe til fejlsøgning. Men nu husker du vel at lave testene med ledning, og ikke med WiFi? Yousee, og andre udbydere for den sags skyld, giver INGEN garantier på WiFi. Da WiFi er MEGET afhængig af lokale forhold. (Simple ting som Babymonitor, bluetooth, og andet trådløs hjemme elektronik ligger på samme frekvenser, eller en nabos WiFi, der ligger på samme frekvens. Selv placeringen af din trådløse router har indvirkning på din Wifi).

Brian
Wifi er ikke et issue her, så havde jeg skrevet det. Men tak for sit svar :D - jeg var nu mere ude efter årsagen til vedkommendes problem, om og det var blevet løst og evt. hvordan. Fejlen som sådan tager jeg ganske rigtigt med Yousee Support.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)