Spørgsmål

Wifi-Extender kan ikke finde Homebox

Jeg prøver at sætte en Netgear Extender op med Homebox. Følger alle anvisninger med WPS og andet, men intet sker. Når Netgear scanner omgivelserne kan den 'se' alle andre netværk omkring mig, men ikke min Homebox. Er der nogle indstillinger i Homebox som kan stå forkert eller hvordan kan jeg ellers gøre Homebox synlig for extenderen?

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Af og til skal man skrue lidt før det virker. Med vores nuværende 3890 router måtte hastigheden mellem router og enheder sættes ned for alle enheder kunne komme på. Med vores forrige router 6250 måtte kryptering sættes til kun AES før fruens tablet kom på. Prøv at skrue lidt på det trådløse i router. Der er nok ikke så meget at skrue på i extender.
Kan du uddybe lidt hvad det er du mener der kunne skrues på? Jeg synes det er mistænkeligt at extenderen kan se andre HomeBoxe hos naboerne, men ikke min?
Omdømme 7
Badge +7
Der findes flere forskellige versioner af Homebox. Den sidste er vist oppe i version 4. Du kan måske skrue lidt på wifi i extenderen, men der er som regel en del i routeren, som kan skrues på. Hvad der evt. virker for dig aner jeg ikke, men hastighed er nok bedste bud. Kender ikke Homebox, men har selv en 3890 router. Her er standard kanal bredde på 5 GHz wifi 80Mhz, og normalt går man ikke over 40 MHz af kompabilitets grunde. Jeg startede med at sætte bredde til 20 MHz, da det virkede skruede jeg op til 40 Mhz, som stadig virkede fint. Sættes den til 80 Mhz virker kun omkring halvdelen af vores trådløse enheder.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)