Spørgsmål

Wifi Adapter vil ikke få internetforbindelse på 5GHz netværket

Hej,

Jeg har for 2 uger siden fået YouSee, da jeg ikke lige har mulighed for at trække kabel til min stationær har jeg købt en wifi adapter som fungerer på dual band. Jeg har ingen problemer med at få forbindelse med 2.4GHz netværket, men når jeg forbinder til 5GHz skriver den "ingen internetforbindelse". Jeg har forsøgt mig med 2 forskellige wifi adapters, og forsøgt dem på min bærbar placeret lige ved siden af routeren, uden held. Min stationær er indenfor 5m til routeren, så det skulle ikke være et problem ...

Jeg bruger windows 10, og har de seneste drivers til adapteren.

Er der nogen der har en idé om hvorfor det ikke vil fungere? Jeg vil meget gerne kunne benytte mig af det hurtigere netværk.

På forhånd tak for hjælpen!

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvordan med din mobil eller tablet?
Hvilken router har du?
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at skifte kanal på 5 GHz?
Hej joern, jeg glemte at tilføje at 5GHz fungerer fint på alle andre enheder end wi-fi adapterne, også på bærbarens indbyggede wi-fi modtager. Jeg har den router som YouSee installerede som standard.

Hej Slangefar,
Det har jeg ikke forsøgt, men når det fungerer på andre devices tænkte jeg ikke det burde være et problem.
Omdømme 7
Badge +7
Der kan sagtens være samspils problemer. Vores TV kan f.eks. ikke på alle kanaler på 5 GHz.
Omdømme 7
Badge +7
Selv om du har prøvet med 2 forskelllige wifi adaptere kan de sagtens være ens. Der er forholdvis få producenter af wifi chips. Du vil derfor se samme chips går igen i meget forskelligt udstyr.
Omdømme 7
Badge +7
I sjældne tilfælde skal man ind router og skrue lidt på wifi før det spiller. Her måtte jeg sætte kryptering i router til kun AES og sætte den mulige hastighed ned.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg bruger dual WiFi adaptere til min stationære og bærbare PC helt uden problemer.
Hej Slangefar, tak for dine kommentarer. Jeg har forsøgt mig på nogle forskellige kanaler nu, men uden held ...

Joern, du har ikke nogen idéer om hvad der kan foresagde det?
Omdømme 7
Badge +7
Ikke umiddelbart, men jeg bruger kanal 44.
Hej Joern, tak for din kommentar - Jeg forsøger lige på kanal 44 når jeg kommer hjem. Ellers vil jeg nok prøve at ringe til YouSee og se om de vil hjælpe ... Jeg har ikke haft problemet med andre udbydere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)