Svar

Ustabilt internet, Hjemmekontor via Server

Hej alle i dette forum

Mine oplysninger:
Jeg har bredbånd via modem: Sagemcom pack f@st 3686 v2.
Forbindelsen 80/5 - testet til 90/6.
Har en trådløs forbindelse på 5ghz og kabel koblet til min pc, Lenovo L450.
Jeg har fået installeret et nyt internet stik i min bolig sidste uge.
Alle hurtige råd, som genstart af moden, skift af kanaler, brug af kabel er afprøvet.

Mit problem:
Internettet er ustabilt. Jeg arbejder på mit hjemmekontor via en Citrix server, som er meget følsom over for huller i forbindelsen. Derfor lukker/fastfryser min pc ca. med 20 min. mellemrum..
Jeg arbejder også andre steder fra, hvor der kun er trådløst internet, og også fra yousee uden at der er problemer. Så jeg kan afvise at det er Citrix, hvis dette kommer på tale.

Spørgsmål:
Hvad skal jeg gøre? Er der overhovedet noget at gøre anden end at lave en fejlmelding?

På forhånd mange tak for jeres svar :)
Mvh Dorthe
icon

Bedste svar af ForumBruger424 5 juli 2017, 11:19

Hej Mads m.fl.

Mit problem er løst!
Det var modemet som var ustabilt samt stikket til indgangen i væggen blev skiftet 2 gange. Jeg har nu en sagemcom cs50001 som er stabil.
Jeg er på trådløst uden problemer og kan også bruge kabel.
Jeg har forbindelse via kabel-tv stik.

Mvh Dorthe

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej Dorthe.

Skal det forstås at du både har ledning, og trådløs koblet på din PC? Hvis det er tilfældet, så skal en af dem slås fra/tages ud. Det kan godt give nogen "Støj" på linjen hvis PC'en hele tiden prøver at skifte imellem dem. Hvis du kører Windows 8 eller Windows 10, vil Windows dele signalet mellem alle de netforbindelser den har til rådighed. Derved kan der gå kludder i det da den ene forbindelse kan være væsentlig langsommere end den anden. Så prøv med kun EN forbindelse (Enten det trådløse eller den trådede net.) af gangen.

Venlig Hilsen

Brian
Hej Brian
Tak for dit svar og input. Det er desværre ikke grunden, da jeg enten har kabel i eller er på trådløs. Og afbryder forbindelsen på det netværk som ikke skal bruges. Men jeg kan sagtens se din pointe.
Og for en sikkerheds skyld, har jeg de sidste par timer prøvet henholdsvis kabelet af og bagefter den trådløse forbindelse. Desværre er resultatet stadig det samme..
Bruger Windows 7.(7.3)

Men igen, Tak for dit svar!

Mvh Dorthe
Omdømme 7
Badge +7
Hej Dorthe

Fik du egentlig løst problemet her? :)

Del gerne eventuel løsning med os på forummet og hvis det stadig driller, så kan det være en bruger vil byde ind igen :)
Hej Kasper
Nej desværre ikke.. Og har haft teknikker ude for 2 gang, som igen har skiftet stik og modem..
Vi har nu testet det i 3 dage og forbindelsen er fortsat ustabil - både på trådløst og via kabel. Dog med en forbedring end tidligere..
Sagen sendes derfor videre til endnu en YouSee teknikker som skal "overvåge" forbindelsen nærmere..
/D
Hej Dorthe

Er du kommet længere i sagen her, eller måske ligefrem fundet en løsning ?

Jeg oplever tilsvarende problemer dog kan min forbindelse som hovedregel slet ikke holde forbindelsen kørende så længe :(

Jeg har brug for at spørge om du er forbundet via kabel-tv stik eller det er en adsl forbindelse du benytter ?
Selv har jeg adsl i sommerhuset (også fra YouSee) og her fungerer det perfekt, hvorimod hjemme der er via kabel-tv stik, er det helt håbløst.

Jeg starter en sag op hos YouSee under alle omstændigheder, men det kunne jo være rart med en reference sag :)
/Mads
Hej Mads m.fl.

Mit problem er løst!
Det var modemet som var ustabilt samt stikket til indgangen i væggen blev skiftet 2 gange. Jeg har nu en sagemcom cs50001 som er stabil.
Jeg er på trådløst uden problemer og kan også bruge kabel.
Jeg har forbindelse via kabel-tv stik.

Mvh Dorthe

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)