Spørgsmål

Underligt problem, måske relateret til IP

Hvis jeg laver en server i Assetto Corsa eller Minecraft, så kan min ven ikke joine, men alle andre kan godt. Hvis han laver server i de samme spil, så kan jeg ikke joine, men alle andre kan godt.

Det plejede at virke fint, men jeg fik opgraderet mit ADSL i sidste uge, med pair bonding og siden har det ikke virket. Jeg fik en ny IP ved opgraderingen og vores IP er næsten ens nu (vi bor meget tæt på hinanden og har begge yousee). Det var kun det sidste tal der var forskelligt, altså noget ala xxx.xxx.xxx.yyy hvor xxx var ens og kun yyy var forskelligt på vores IP.
Jeg spurgte lidt rundt på nettet og en mente det var noget 'man in the middle' beskyttelse der gjorde at vi ikke kunne connecte til hinanden. Så jeg slukkede min router i nat og har fået ny IP, så nu er vores IP kun den samme på de 2 første tal, altså xxx.xxx.yyy.yyy. Men det virker stadig ikke :-(

Skal man gøre noget bestemt for at få det til at virke eller skal jeg bare blive ved med at slukke router og håbe på jeg en dag får en IP der gør at vi kan connecte til hinandens servers?

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)