Spørgsmål

Udskiftning af router

Problemer med rækkevidde af vores trådløse netværk.

Vi har i lang tid kæmpet med dårlig rækkevidde af vores trådløse net (vi har pt et Netgear C6250 EMR) Da vi reelt godt kan komme på vores net, men bare ikke kan bruge det i hele huset, var svaret fra kundeservice, at de kunne sælge os et bedre modem (Sagemcom Fast 3890) det skulle efter sigende have ca. dobbelt så kraftig sendestyrke.
Tilfældet vil at jeg for et halvt år siden, fik foræret netop sådan et, af en ven der bestilte det hos Yousee, men aldrig tog det i brug, da han fandt en anden løsning. Kan jeg uden videre sætte det til, i stedet for vores gamle?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Det er You See der ejer det, det kan ikke bare sådan uden videre kan overdrages til andre, da det er ikke ham der ejer det, det er til det abonement hvor det er udleveret til.
Omdømme 7
Badge +7
Den korte udgave. Ja, du kan sagtens bruge den på din YouSee forbindelse. Ingen steder i forretnings betingelserne forbydes det.

Den længere udgave. Netværks udstyr indholder en unik ID en såkaldt MAC adresse. Denne adresse svarere til f,eks, : stelnummeret på cykler og biler, og IMEI nummeret på en mobiltelefon. Når du slutter udstyr til YouSee (eller en anden udbyder) vil de kigge på MAC adressen. Den vil netværket slå op i en database. Er den der, er tale om kendt udstyr og brugen af den tillades på netværket.

Der er livlig handel med brugte YouSee routere af typen 6250 pga tåbelige fejl i Sagemcom 3686 og 3890, og dette er kun muligt pga ovenstående.

Vi havde selv en 6250, som desværre døde, og vi fik i stedet en 3890. Vi savner vores 6250, og har haft store problemer med 3890. Vi skal nu på kort tid i gang med fjerde forsøg med en 3890. Hvis du kigger i dette forum vil du se en række problemer med 3890, selv om en enkelt YouSee fanboy kalder det YouSees førende. Vi har ikke fået bedre dækning efter vi skiftede. Der er meget klare regler, om hvor kraftigt der må sendes på de forskellige trådløse kanaler.

Hvis jeg var jer, ville jeg beholde 6250 og udbygge hjemme netværket med f.eks. "access points", hvis I har den fornødne kabling eller det sidste nye "Mesh" teknologi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mesh_networking

Har I brug for en download over 300 Mbps kan jeres 6250 desværre ikke følge med, og I tvinges over i en gratis 3890.
For at uddybe Slangefar: Modemmet er ikke tilknyttet noget abonnement, når Yousee sender det ud. Det sker først, når man besøger deres aktiveringsportal.
Omdømme 7
Badge +6
Videregivelse af andres ejendom til anden person er så åbenbart lovligt.? Det er jo personen der har fået det udleveret der er ansvarlig for det.
Jeg tror at anskuelsen var, at da han havde betalt for det, var det hans ejendom....
Tak til slangefar for hans gode besvarelser. På baggrund af dem, tror jeg at vi beholder vores 6250, og prøver at se om vi på anden vis, kan styrke vores dækning i hele huset.
Omdømme 7
Badge +7
Du snakkede om 3890 skulle have dobbelt rækkevidde, men jeg vil tro enten dig eller YouSee har misforstået begrebet MIMO. MIMO giver mulighed for dobbelt hastighed mellem router og trådløs enhed, hvis begge kan MIMO. 3890 har MIMO, og det har 6250 ikke.
https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-user_MIMO

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P