Spørgsmål

Udfordringer med SAGEMCOM 3890

Jeg oplever at mine enheder stille og roligt mister evnen til at forbinde til routeren.

Først kunne jeg ikke længere få min Android telefon på min wifi hjemme, så et smart tv, så var det en Nexus tablet, så en windows 10 laptop og nu vores PS4.

Samtidig har jeg en gammel macbook pro fra 2009/2010 som aldrig har problemer med at fange min 5 GHz forbindelse mens de andre enheder slet ikke kan se den broadcaste. Jeg kan se min 2,4 GHz forbindelse på samtlige enheder men selv når jeg indtaster kodeordet korrekt kan de ikke forbinde.

Jeg har skiftet navnet på min SSID efter råd fra kundeservice, i går forsøgte jeg mig med at skifte kanal, jeg brugte den indbyggede feature i min mac som kan finde ud af hvilke kanaler der er bedst ud fra hvad mine naboer bruger.

Gode råd, ideer?

9 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej Kristian

Kan se, du mangler et svar.

Har du evt. prøvet at resette modemmet?

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 4
Badge +6
Hej igen

Har du fundet ud af det?

Stefan, YouSee Forum Team
Jeg oplever det samme. Typisk på 2.4 men engang imellem også på 5'eren. Enhederne kan se netværket men kan ikke logge på. Genstart enheder mv hjælper ikke. Genstart modem'et og så komme alle enheder på. Temmeligt irriterende for dem som er logget på eller nogle der ser bruger TV-boksen.
I perioder kører det dog fint men så kommer der periode hvor det lige skal genstartes nogle dage i træk :-(
Har prøvet med app at scanne for hvilke kanaler der er bedst at bruge, men det gør ingen forskel.
Event Log på modem indeholder dog en del fejl markeret som critical. Alt sammen i stil med ""Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received"
Desuden ses at modem svarer væsentligt hurtigere når det lige er genstartet i fht når det har kørt længe hvis man går ind på det via browser.:?
Håber på en opdatering og en ordentlig vejledning til de forskellige muligheder omkring opsætning.
mvh
Lars
Det er det problem jeg har haft siden jeg fik den ny router i December. Jeg har prøvet alt med support men fik aldrig en rigtig løsning. Jeg har byttet min router 3 gang og har oplevet det samme problem.

Hvis I søger i forum vil I kunne konstatere at det er rigtig mange som oplever præcis det samme problem. @Stefan burde vide at skifte kanal eller reset routeren hjælper ikke, han har kendskab til de mange tråde på forum.

Desværre Yousee kan ikke levere en stabil internet forbindelse selvom det er en del af deres reklame.
Omdømme 6
Badge +2
Min nye router var også ''nede'' da telefonen mistede Wifi og PC'en viste først at Net forbindelsen mangler, men det kørte dog kort tid efter.
Omdømme 6
Badge +2
Nu glemte jeg helt at spørge...

Er der nogen der helt slukker for routeren om natten?
Omdømme 7
Badge +6
Det ser jeg ingen grund til at gøre, den slukkes kun hvis det er nødvendigt med en genstart eller andre problemer.
Omdømme 7
Badge +7
Jorn-Hansen skrev:

Er der nogen der helt slukker for routeren om natten?

Kender flere som har et tænd sluk ur sat til router . Den er altid frisk, da den næsten lige er genstartet ;-) Vi gør det ikke her, da jeg deler noget open source software døgnet rundt.
Omdømme 6
Badge +2
Tak, jeg måtte tænde for min Fiber boks da iPaden kun kan køre på Wifi og Wifi virker tilsyneladende stadig ikke på Yousee boksen...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)