TV via fiber

Badge
Har TV via fiber, en fast fortrådet boks og 2 trådløse. Boksen længst væk har meget dårligt signal og løsningen skal være med en Wifi extender. Når extenderen er tilsluttet har netværket for henholdsvis 2.4 og 5 Ghz en extension *_EXT
Min boks er fuldstændig upåvirket af extenderens gode signal - er det fordi at den ikke forstår *_EXT ?

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du kan måske prøve din teori ved at ændre netværks ID (SSID) i din extender til f.eks test. Google chromecast kunne på et tidspunkt ikke med tegnet "_". Det kom vi omkring med ændret SSID til Google kom med en opdatering.
Badge
Hvad hvis jeg fjerner _EXT så SSID er ens ?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det er vist bedst SSID er ens (både extender og router) og samme nøgle. Så kan man gå rundt i boligen, og mobile enheder vil automatisk vælge den med stærkest signal. Husk de 2 enheder skal have kanaler langt fra hinanden. På 2,4 GHz vælger man typisk 1, 6, eller 11. På 5 GHz er der langt flere kanaler. Denne måde virker fint med access point, og burde også virke fint med extendere.
Badge
Så 5 GHz på router og extender må ikke køre på samme kanal ?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, helst ikke når de bruger samme SSID. Der er dog stor forskel på mulighederne i extendere. Nogen kan næsten ingenting, og andre kan mange fine tricks.
Badge
Extenderen indstiller til samme kanal som min router helt automatisk. Jeg vil så sige at når jeg fjerner “_EXT” så kommer signalet helt i top på min tv-boks, men billedet fryser konstant
Omdømme 7
Badge +7
Så må du prøve med forskelligt SSID.
Omdømme 5
Badge +7
Hej JesperBrask

Du må endelig melde tilbage, hvis du har fundet/finder en løsning :)
Badge
Nå så har jeg idag haft besøg af en youSee tekniker som fortæller mig at den extender som youSee har solgt mig til formålet slået ikke kan bruges til de trådløse tv-bokse. Man bliver altså lidt træt. Mesh skulle være løsningen, som nu er installeret.
Men hvorfor kender youSee ikke sine egne produkter ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)