Spørgsmål

Trådløs WiFi adapter anbefales

• EBM
  • Udforsker
  • 15 kommentarer
Hej Forum.

Jeg har et bredbånds abonnement på 120/10 og bruger en trådløs usb- adapter som forbindelse.
Adapteren er Netgear A6100 AC og med fin forbindelse, men trækker kun op til 600mbps(kan også måles på diverse hastighedstest).
Kan forummet anbefale en adapter , som vil give mig en større udbytte af mit abonnement på hastighed 120/10?

Hilsen
EBM

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg forstår ikke rigtig problemet. Din Netgear A6100 AC kører 5 gange hurtigere end din forbindelse fra Yousee. Hvad er problemet?
Du har ret.
I forskellige hastigheds test viser målingerne kun 60mbps, men med et kabel 120mbps.
Jeg tænkte, at det kunne være adapteren, der var for svag og en anden søges.
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at skifte kanal? Selv om der er mange kanaler på 5Ghz, har folk med at klumpe sig sammen på de laveste. Har du en Android mobiltelefon eller Android tablet kan du hente den gratis app Wifi analyzer fra Farproc. Så kan du tydeligt se hvem, som er på hvilke kanaler. Du bruger vel 5 GHz, når du siger 600 mbps?
Omdømme 7
Badge +7
På 2,4 GHz kan din USB adapter køre op til 150 Mbps (N standarden).
På 5 GHz kan din USB adapter køre op til 433 Mbps (AC standarden).

Bor du lejlighed bør du bruge 5 GHz, hvis afstand til router ikke er for lang. 5 GHz rækker ikke så langt som 2,4 GHz. Hvilken router har du? Hvor langt er du fra router? Der er vist ikke meget antenne i din USB adapter.
Alle kanalerne er prøvet på modemet (NetgearCG3000) som kun står 3 meter fra min stationære PC.
Jeg vil hente appen og se hvor der er mindst trafik.

Tak for svaret
Omdømme 7
Badge +7
Din router kan ikke køre 5 GHz. Din maksimale hastighed trådløst bliver så op til 150 Mbps. Det er nogen gange ikke muligt at bruge den maksimale hastighed. Jeg kører med et trin lavere end den maksimale hastighed som min router kan levere. Bor du i lejlighed?
Bor i lejlighed.
Hvad med den nye router, der er tilknyttet et ny bredbånds abonnement fra yousee.
Den skulle have 5 GHz, men kan den anbefales?
Tak til Slangefar

Jeg løber viderer.

Hilsen EBM
Omdømme 7
Badge +6
Du får den ikke udskiftet gratis, medmindre der er fejl på den, eller det er i forbindelse med leje af TV boks.
Ifald bliver det i forbindelse med oprettelse af nyt bredbånds abonnement med Cmore.
Har et gammelt abonnemen t120/10, der er udgået.
Omdømme 7
Badge +7
Din nuværende router Netgear 3000 kan kun sende på 2,4 GHz. Her er kun 11 kanaler og signalet rækker rimeligt langt. Det gør, at du kan se alle ejendommens wifi net. Alle kanaler er rimeligt sikkert fyldt af data eller støj. Der er desværre en del støj på 2,4 GHz. Alle kan sende på den frekvens uden licens, og det betyder at babyovervågning, tyverialarmer, ældre bluetooth dimser, trådløse tasteturer/mus osv. også fylder op her.

Hvad er det for en ny router?

Jeg bor selv i lejlighed. Det er skønt at have fået alt over på 5 GHz. Af til kigger jeg på kanalen om der andre. Ser jeg nogen i nærheden af "min kanal" hører de fra mig (vi er en lille ejendom og jeg kender alle). På 5 Ghz er der den høje AC hastighed, mange flere kanaler end på 2,4 GHz og man kan kun se de nærmeste naboers trådløse net, da 5 GHz ikke rækker så langt.
Omdømme 7
Badge +6
EBM skrev:

Ifald bliver det i forbindelse med oprettelse af nyt bredbånds abonnement med Cmore.

Jeg fik et 6250 i forbindelse med Humax boksen. Det har jeg ikke problemer med.
Omdømme 7
Badge +6
EBM skrev:

Jeg fik et 6250 i forbindelse med Humax boksen. Det har jeg ikke problemer med.
Løsningen må så gå den vej.

Tak for alle svarerne fra forummet. Det sparede mig en ny trådløs adapter.

Hilsen Erik
Omdømme 7
Badge +7
Nej, dit problem er din router. Jeg har en Netgear 6250. En rimelig router på trods af Yousee har amputeret den voldsomt. Får du en ny router fra Yousee er det rimeligt sikkert en Sagemcom 3686. Den er rimelig ny i Yousee regi, og den har 5 GHz (med den høje AC hastighed), og kan tilbyde højere download end min 6250 kan. Min næste router fra Yousee skal være en Sagemcom 3890 :D
Omdømme 7
Badge +7
Der er mulighed mere. Det er at købe en router selv og slutte den til din Netgear. Man sætter så Netgear 3000 til at være modem (ved at slå NAT fra), og den router du køber bliver eneste router. Ulempen er at man skal ud og købe en router selv, men fordelen er, at man købe lige den router man vil have (så længe den kan tilsluttes Netgear 3000 med et ethernet kabel af minimum type Cat 5e).
Omdømme 7
Badge +7
Hej EBM

Marker gerne løsning i denne tråd via knappen "Bedste svar", så andre brugere nemt kan spotte løsningen og udfaldet af tråden :)

Rigtig god dag og weekend derude :)

Vh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)