Spørgsmål

Trådløs printer HP Envy 5540 mister forbindelse til router

Omdømme 1
  • Udforsker
  • 16 kommentarer
Min trådløse printer, HP Envy 5540, mister hele tiden forbindelse til vores Sagemcom Fast 3890 router. Vi bruger en Mac som er opdateret til nyeste OSX.
Jeg kan så tilvælge det trådløse netværk igen på min printers display, men det driver mig - og ikke mindst min kone (!) - til vanvid.
Det virker altid at genstarte routeren og printeren. Meeeen det er ligesom heller ikke en gangbar løsning i en familie. Hjælp!
Kan jeg give den en statisk IP-adresse eller ... og hvordan ?

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du kan godt give printeren en statisk adresse:
1. Log på routeren (instruktion i bunden af router)
2. Tryk Basic
3. Tryk DHCP
4. Under "DHCP IP Adress Lease Reservations" låser du adresser til enhedens MAC.

Jeg tvivler nu på det vil hjælpe dig. Hvilken frekvens bruger du trådløst? Har du prøvet at skifte trådløs kanal på routeren?
Hej. Min printer HP Deskjet 3070 A og min Sony netværkshøjtaler mister også hele tiden forbindelsen efter jeg har fået en Sagemcom fast 2890 3.1. Jeg har endda fået bytte modemmet, men problemet fortsætter. Med mit tidligere modem Netgear 3800 kørte alt bare rock steady. Jeg har brugt rigtig meget tid på at genskabe forbindelserne for blot at konstatere at dagen efter må jeg på den igen. Jeg har talt flere gange med supporten, uden at de kunne finde ud af noget. Sidst satte de monitorering på modemmet da de mener det kan være udfald der gør det. Jeg ved ikke mere om it end til husbehov, men jeg tror nu ikke selv har noget på sig. En kollega fortalte mig om lease tid, hvilket for mig lyder som noget det kunne være!?
Jeg har prøvet at lave optimering via Yousee's hjemmeside. Kørte tidligere med fast kanal og frekvens og har nu skiftet til auto. Problemet fortsatte ved begge indstillinger.
Jeg talte med min bror som lige har fået en Sagem, og han oplevede det samme med hans printer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)