Spørgsmål

Trådløs Canon MP980 på Sagem Fast 3890

3890eren giver mig nogle udforderinger jeg troede var kommet over.
Først IP telefon som ikke kan komme på uden at sætte den i brigde mode.
Tænke Printeren kom på uden udforderinger.
Den er koblet på nettet og jeg kan pinge den fra laptoppen og komme ind i printerens Admin del.
Alt ser normalt ud ca. 33% signal strenght og Link Quality
Men den ses ikke på Routerens LAN display. Endnu værre er at "Printer svarer ikke". "Not Found" -> "There are Ports that cannot be used with their current settings." når man tester med Canons egen netværks Utility.

2 ting er ændret fra kablet til trådløs forbindelse og skift til router Sagem 3890.
Gode råd modtages med kyshånmd. Godt Nytår til alle herinde.

2 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej RiskBuster

Det ser ikke ud til, at du har fået noget svar. Hvis du giver lidt mere info omkring det, kan det ske, at der sidder en bruger med en god idé.

Eksempelvis kunne det være godt at vide, hvad du bruger af telefoni og hvilken printer, du bruger, så det kunne være værd at få med. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Hej Stefan

Det står i overskriften:

Trådløs Canon MP980 på Sagem Fast 3890

Det er en opsætning som virkede på de to tidligere routere men ikke på Sagem routeren.
Så jeg gætter det er en udfordring i routeren: jeg kan pinge den og adressere den på IP
192.168.28.1 og tilgå admin delen via routeren, men den dukker ikke op i routeren ligeledes kan pc ikke se den adressere den - en port spærring ?
Den må have nogle spærringer som f.eks. min Ip telefon router ikke kan få kontakt med omverden medmindre Sagem'en er sat i Bridge Mode. Det kan jeg jo godt, men så har jeg 3 ukønne strømslugere i stuen (+1 til IP telefoni +1 til Wifi routing). Det er nok med 1, skulle jeg mene. Jeg ser det som et tilbageskridt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)