Spørgsmål

Statisk IP listet i SORBS

• Deltager
  • 1 kommentar
Af en eller anden grund står min 'statiske' IP 80.63.18.7 på en gammel DUHL liste (fra 2003) i SORBS. Jeg har prøvet alt for at få den fjernet, men alle forsøg ender med, at det er ISP'en, der skal gøre det.
Så det vil jeg da være glad for at I gør, så min mail server fortsat kan køre uden problemer.

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Dette forum er primært et kunde-til-kunde forum. Du skal kontakte YouSee på 70 70 40 40.
Omdømme 4
Badge +1
YouSee/TDC er helt og aldeles ligeglade. Desværre.
Spoof din MAC og få en ny ip-adresse og se om du er mere heldig.
Til info for dem med samme problem:
Ingen hos YouSee kan hjælpe/forstår ikke problemet :(

Skrev til CIRT (TDC sikkerhed m.m.) og fik følgende svar:

"Der er desværre ingen mulighed for at få Sorbs til at fjerne din ip-adresse fra deres DUHL.
Det er en webspeed ip adresse, som man reelt ikke kan bruge til en mailserver.
Best regards / med venlig hilsen
CSIRT.DK - TDC Group Security"

Det vil altså sige, at man kun har en pseudo-fast-ip-adresse, som man dog betaler for. Ikke helt godt nok. Indtil jeg finder en anden udbyder, kan jeg for ca. 30 kr/md bruge Google som smart mail host, hvilket fungerer udmærket.
Omdømme 4
Badge +1
Goofy skrev:

"Det er en webspeed ip adresse, som man reelt ikke kan bruge til en mailserver.”

Rystende. Jeg ved snart ikke om jeg tør være kunde hos den virksomhed længere. Hvis en erhvervsafdeling i ramme alvor mener at en webspeed ip-adresse ikke kan anvendes til smtp trafik, så er det helt fundamentale problemstillinger de kæmper med.

Du kunne med fordel måske bede dem uddybe, hvorfor backup-mx.post.tele.dk gerne modtager post for webspeed ip-adresser, når man nu ikke kan anvende forbindelsen til smtp trafik...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)