Svar

Sagemcom wifi navn

Badge
Jeg har fået den nye Sagemcom router/modem og jeg kunne godt tænke mig at ændre mit wifi navn og kode så det ikke bare hedder eks "Kfdhgecfu234fdh2" som yousee syntes det skal hedde.

Når jeg ændre navnet i sagemcom menuen i routeren og gemmer, så er mit problem egentlig løst.
Men her i huset slukker jeg for strømmen når jeg sover eller er på arbejde så der ikke er noget computer værk der står på slumre og bruger dyr strøm.

Når jeg tænder for strøm og router så er det hele faktisk nulstillet til yousee standart "Kfdhgecfu234fdh2" navn og kode.

Jeg fandt et link herinde hvor jeg kan ændre wifi og kanal navnet under mit eget yousee login.
Men når jeg prøver at gøre dette så kommer der en besked frem at det fejlede og man skal ringe til kunde service...

Kan vi ikke ændre navn på wifi netværk mere ?
Det har man i alle dage kunne på de tidligere routere.

Hvorfor kan sagemcom ikke huske noget når de slukkes ?
Er de blevet dårligere/ringere i hardware eller hvad sker der ?

https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand_old/skift-navn-og-kode-wifi

Her kan man se at der er adgang til 2 wifi navne på 2.4 og 5 g
men jeg kan kun se et wifi netværk navn på mit yousee siden.
Og jeg har jo en nyer router så hvorfor kan jeg ikke se 2 wifi netværk ?

Det er underligt det hele
icon

Bedste svar af Quasimodo 4 marts 2018, 13:15

Du kan ringe til support (70704040), og bestille åben konfiguration, så kan du kalde den hvad du vil, og det bliver der selv om du slukker og tænder. :):)

Se original

5 Kommentarer

Badge
Du kan ringe til support (70704040), og bestille åben konfiguration, så kan du kalde den hvad du vil, og det bliver der selv om du slukker og tænder. :):)
Badge
Nå for dælen..ja ok

Men de burde da være åben fra starten.
Omdømme 7
Badge +6
Har ikke åben konfiguration, og den holder det navn det er ændret til, den er så godt nok sat op af Teknisk Service, da jeg havde et problem med det.
Omdømme 7
Badge +7
Med mitwifi.dk kan man kun rette det mest basale. Ønsker man mere end hvad mitwifi.dk tilbyder er "åben konfiguration" vejen frem.
Badge
Ringede til support og fandt ud af vores routers wifi er sat til sikker wifi.

Det vil sige at hvis noget går galt med dit wifi og du ringer ind til yousee, så kan de bare bede dig slukke din router for at nulstille netværk navn så de bedre kan orientere sig og hjælpe dig.

I det du beder dem fjerne sikker wifi så kan de ikke længere se hvad du har lavet af numre med dit wifi når du ændre ting i din routers menu. Så skal du til at reset det hele osv.

Men nu bliver mit netværks navn det samme jeg selv har omdøbt det til efter jeg slukker og tænder.

Så tak til support :cool:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P