Spørgsmål

Sagemcom f@st 3890 router ( ny ) - "mister" forbindelse hver 24 time, plus Parental Control ikke fungere


Min kæreste har for knap en måned siden fået Yousee Bredbånd , og der fik hun en Sagemcom f@st 3890 router, mener jeg den hedder. -

Der satte jeg den op med hendes søns elektronik så som PC, Mobil WIFI, PlayStation osv skulle blokere på tidsrum, da det ikke altid var ham i sinde at slukke når han blev bedt om at sove.

Det gav ret hurtigt nogen problemer , han kørte på 2.4 GHZ forbindelsen da det også var optimelt da han har værelse på 1 etage .

Den fejlede konstant og vi måtte nulstille den nogen gange, fordi det endte med 5Ghz forbindelsen også røg som vi var loggede på i stuen hvor routeren stod.

Jeg havde endda tilføjede MAC Adresser for at være sikker på at det kun os der kunne komme på og så via kabel fra PC.

Den router døde efter 14 dage, og den blev ombyttet, og den nye router hun så fik for 1½ uge siden, gjorde vi lidt det samme, men for det første kan den ikke synkronisere tiden fra Yousee´s servere, så vi skal indstille uret 1 time frem på "mørklægning" af 2.4GHz , men ikke desto mindre så stoper nettet efter 24 timer, og kigger jeg i routeren er der 24 timers lease tid på IPerne på dem der er koblet på.

Selv min PlayStation 4 som jeg har givet statisk IP for at få bedste oplevelse mister også forbindelsen hvis jeg lukker et spil ned og så vil starte noget andet jeg skal på nettet med f.eks netflix eller andre streaming tjenester og eneste vi kan gøre er at genstarte routeren før forbindelsen kommer igen.

Er det en fejl i softwaren fordi problemerne minder og det samme - Tænker om nogen ved om der kommer en ny firmware snart, fordi jeg kan selvfølgelig ikke finde noget på denne model, plus fordi det er en specifik til YouSee kan jeg hellere ikke finde en manuel som går alle punkter igennem, som jeg kan med alle andre Sagemcom routere.

Håber nogen kan hjælpe Forbindelsen er 100/20 via Coax, og der er derfor nok hastighed så det er ikke fordi vi kvæler forbindelsen.

10 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej Nistelroy78

Jeg kan se du mangler svar her.

Jeg sender dit input videre til vores modem-ansvarlige for god ordens skyld og vender tilbage når jeg ved mere. Imellemtiden kan det være en anden bruge kan byde ind med erfaringer.
Jeg har lige opgraderet til 1000/500 Mbit og fået det der Sagem 3890 Og lige siden jeg har fået det har der været udfald hver eneste dag og opdager det i online fps spil at lige pludselig bliver man skubbet tilbage i spillet. Det er meget frustrerende. Men det ikke det eneste, vi er begyndt at miste forbindelsen helt og vi får først forbindelse igen når vi har genstartet modemmet. Vi har aldrig oplevet ustabilitet med det gamle netgear3000 modem. Har endda sat modemmet i brigde mode så det kun er min egen router der bliver belastet hårdt. Jeg har en rigtig god router fra Asus til ca 2500 kr og det virker perfekt.
Men med det nye Sagem Modem 3890 har vi ikke været ret heldige med.
Måske i fik det løst eller noget for vil da gerne vide om det bare var modemmet der var defekt eller det var noget i modemmet der skulle slås til eller fra. Kan godt nok se at tråden er gammel; også derfor jeg gerne ville vide om i fandt en løsning :-) Det skal sku virke når man betaler 750 kr pr md med ekstra upload. PS vi bruger kabler så ingen wifi relaterede problemer. Da vi er gamere begge 2 i huset. 😀
Du er opgraderet fra DOCIS 3.0 til 3.1 (andre frekvenser). Det har også drillet andre. Hvordan ser dine signalværdier ud for downstream og upstream? De kan findes ved at logge på modemmet (192.168.100.1 i bridge mode) > Connection
Jamen jeg tjekker det lige, skal lige sige at vi bruger kabler til når vi gamer. Og jeg vil til at streame til youtube live. Men jeg kigger lige og vender tilbage . :-)
Så har jeg lige været inde og tjekke, men det to sin tid da den nærmest frys inde i sagem menu'en. Men her er de værdier fra Connection, har ikke forstand på det selv.

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel 261000000 Hz Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK "bpr0106d8d775669e990001"
Security Enabled BPI+

Downstream Channel Status
Channel Index Channel ID Lock Status Channel Type Bonding Status Center Frequency Width SNR/MER Threshold Value Receive Level Modulation/Profile ID Unerrored Codewords Corrected Codewords Uncorrectable Codewords
1 1 Locked SC-QAM Downstream Bonded 261000000 Hz 6000000 Hz 43.2 dB 4.3 dBmV QAM256 3607648879 0 0
2 2 Locked SC-QAM Downstream Bonded 267000000 Hz 6000000 Hz 43.6 dB 4.7 dBmV QAM256 3608218322 0 0
3 3 Locked SC-QAM Downstream Bonded 273000000 Hz 6000000 Hz 43.9 dB 5.4 dBmV QAM256 3608239504 0 0
4 4 Locked SC-QAM Downstream Bonded 279000000 Hz 6000000 Hz 43.8 dB 6.0 dBmV QAM256 3608229775 0 0
5 5 Locked SC-QAM Downstream Bonded 285000000 Hz 6000000 Hz 44.0 dB 6.3 dBmV QAM256 3608220671 0 0
6 6 Locked SC-QAM Downstream Bonded 291000000 Hz 6000000 Hz 44.2 dB 6.1 dBmV QAM256 3608258953 0 0
7 7 Locked SC-QAM Downstream Bonded 297000000 Hz 6000000 Hz 44.3 dB 6.2 dBmV QAM256 3608288519 0 0
8 8 Locked SC-QAM Downstream Bonded 303000000 Hz 6000000 Hz 43.6 dB 6.7 dBmV QAM256 3608251348 0 0
9 9 Locked SC-QAM Downstream Bonded 309000000 Hz 6000000 Hz 44.0 dB 6.9 dBmV QAM256 3608282395 0 0
10 10 Locked SC-QAM Downstream Bonded 315000000 Hz 6000000 Hz 43.9 dB 6.5 dBmV QAM256 3608298065 0 0
11 11 Locked SC-QAM Downstream Bonded 321000000 Hz 6000000 Hz 44.1 dB 6.1 dBmV QAM256 3608309287 0 0
12 12 Locked SC-QAM Downstream Bonded 327000000 Hz 6000000 Hz 43.8 dB 6.1 dBmV QAM256 3608314510 0 0
13 13 Locked SC-QAM Downstream Bonded 333000000 Hz 6000000 Hz 44.0 dB 6.6 dBmV QAM256 3608321579 0 0
14 14 Locked SC-QAM Downstream Bonded 339000000 Hz 6000000 Hz 43.1 dB 6.9 dBmV QAM256 3608375558 0 0
15 15 Locked SC-QAM Downstream Bonded 345000000 Hz 6000000 Hz 44.3 dB 6.9 dBmV QAM256 3608366850 0 0
16 16 Locked SC-QAM Downstream Bonded 351000000 Hz 6000000 Hz 44.2 dB 7.1 dBmV QAM256 3608389035 0 0
17 17 Locked SC-QAM Downstream Bonded 357000000 Hz 6000000 Hz 44.2 dB 7.2 dBmV QAM256 3608357602 0 0
18 18 Locked SC-QAM Downstream Bonded 363000000 Hz 6000000 Hz 44.6 dB 7.3 dBmV QAM256 3608404383 0 0
19 19 Locked SC-QAM Downstream Bonded 369000000 Hz 6000000 Hz 44.3 dB 7.5 dBmV QAM256 3608399085 0 0
20 20 Locked SC-QAM Downstream Bonded 375000000 Hz 6000000 Hz 44.2 dB 7.4 dBmV QAM256 3608390359 0 0
21 21 Locked SC-QAM Downstream Bonded 381000000 Hz 6000000 Hz 44.6 dB 7.1 dBmV QAM256 3608453793 0 0
22 22 Locked SC-QAM Downstream Bonded 387000000 Hz 6000000 Hz 44.3 dB 7.0 dBmV QAM256 3608448085 0 0
23 23 Locked SC-QAM Downstream Bonded 399000000 Hz 6000000 Hz 44.5 dB 7.1 dBmV QAM256 3608457210 0 0
24 24 Locked SC-QAM Downstream Bonded 405000000 Hz 6000000 Hz 44.5 dB 7.2 dBmV QAM256 3608470928 0 0
25 25 Locked SC-QAM Downstream Bonded 833000000 Hz 6000000 Hz 43.2 dB 4.0 dBmV QAM256 3608461525 0 0
26 26 Locked SC-QAM Downstream Bonded 839000000 Hz 6000000 Hz 43.1 dB 4.1 dBmV QAM256 3608450204 0 0
27 27 Locked SC-QAM Downstream Bonded 845000000 Hz 6000000 Hz 43.2 dB 4.2 dBmV QAM256 3608444894 0 0
28 28 Locked SC-QAM Downstream Bonded 851000000 Hz 6000000 Hz 42.8 dB 4.0 dBmV QAM256 3608493135 0 0
29 29 Locked SC-QAM Downstream Bonded 857000000 Hz 6000000 Hz 42.8 dB 3.6 dBmV QAM256 3608539591 0 0
30 30 Locked SC-QAM Downstream Bonded 863000000 Hz 6000000 Hz 42.2 dB 2.8 dBmV QAM256 3608477268 0 0
31 31 Locked SC-QAM Downstream Bonded 869000000 Hz 6000000 Hz 42.7 dB 2.8 dBmV QAM256 3608520175 0 0
32 32 Locked SC-QAM Downstream Bonded 875000000 Hz 6000000 Hz 42.9 dB 3.1 dBmV QAM256 3608566700 0 0
33 97 Locked OFDM Downstream Bonded 950000000 Hz 129000 kHz 41.5 dB 2.3 dBmV 256-QAM 525785950 28445 0
34 98 Locked OFDM Downstream Bonded 1100000000 Hz 190000 kHz 39.1 dB -0.8 dBmV 256-QAM 525785950 28445 0


Upstream Channel Status
Channel Index Channel ID Lock Status Channel Type Bonding Status Center Frequency Width Transmit Level Modulation/Profile ID
1 1 Locked SC-QAM Upstream Bonded 24500000 Hz 6400000 Hz 42.5 dBmV ATDMA
2 2 Locked SC-QAM Upstream Bonded 31500000 Hz 6400000 Hz 43.5 dBmV ATDMA
3 3 Locked SC-QAM Upstream Bonded 38500000 Hz 6400000 Hz 43.3 dBmV ATDMA
4 4 Locked SC-QAM Upstream Bonded 45500000 Hz 6400000 Hz 43.5 dBmV ATDMA
5 5 Locked SC-QAM Upstream Bonded 52500000 Hz 6400000 Hz 43.8 dBmV ATDMA
6 6 Locked SC-QAM Upstream Bonded 59500000 Hz 6400000 Hz 43.3 dBmV ATDMA
7 17 Locked OFDM Upstream Bonded 62800000 Hz 19000 kHz 36.8 dBmV 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13
8 18 Locked OFDM Upstream Bonded 104800000 Hz 71000 kHz 37.5 dBmV 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13


CM IP Address Duration Expires
IPv4=10.223.29.60 D: 02 H: 21 M: 31 S: 54 Wed Jul 25 11:58:51 2018
Og her er en event log.

Time Priority Description
Monday 23 July 2018 5:35:10 Critical (3) "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 23 July 2018 5:46:50 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 5:46:52 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 5:46:52 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 6:32:19 Critical (3) "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 23 July 2018 6:53:0 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 6:53:1 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 6:53:2 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 7:42:9 Critical (3) "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 23 July 2018 7:53:30 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 7:53:31 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 7:53:31 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 7:55:41 Critical (3) "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 23 July 2018 7:57:36 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 7:57:36 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 7:57:36 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 8:57:11 Critical (3) "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 23 July 2018 9:37:11 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 9:37:11 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 9:37:12 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 9:37:13 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 9:37:15 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 9:44:50 Critical (3) "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 23 July 2018 9:51:26 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 9:51:26 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 9:51:26 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 9:51:26 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 12:6:10 Critical (3) "Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received ...
Monday 23 July 2018 12:28:49 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 12:28:49 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 12:28:50 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 97 ; ...
Monday 23 July 2018 12:28:50 Notice (6) "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 22; Chan ID: 97 ; ...
De tal er fine, så de afslører ikke rigtig noget. Loggen brokker sig lidt over bit-fejl i din første OFDM kanal. Det er nok en sag for Yousees supportafdeling. De har adgang til flere tal.
Så jeg skal ringe til support eller hvordan.? :-)
Hvad jeg har oplevet i det tilfælde er at DHCP har en lease time på 24 timer og dermed smider den folk af en gang dagligt.
Omdømme 7
Badge +7
Lease timer er mig bekendt 72 timer, og man bliver normalt ikke smidt af når lease time udløber. Det kan være, at det er YouSee som forgæves forsøger at opdatere din router. Vi havde en 3890 som ikke ville opdatere software, og den genstartede derfor i tide og utide. Hvilken software version har du i router?

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)