Spørgsmål

Sagemcom 3890 broadcaster intet WIFI (SSID) men fungerer fint med LAN kabel

Badge
Hej,
Ved ikke om der sidder en herinde der kan hjælpe for YouSee teknisk support kan tilsyneladende ikke.
Jeg har fået en ny router og da jeg forsøger at starte den op kan jeg slet ikke få forbindelse med den hverken med kabel eller trådløst.
Jeg talte så med en meget sød pige hos supporten som lovede at aktivere den for mig og nu virker LAN fint, men den broadcaster slet ingen SSID hverken alm. eller 5 ghz.
Jeg har talt med Teknisk support 4 gange uden det har hjulpet og tilbragt samlet 142 minutter i tlf. med dem i dag alene.

Opdatering.......
5 support medarbejder jeg taler med fandt ud af at der var en linje fejl fra gadeboksen og ind til os. Så de mener det løser når de fikser det på fredag.

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du burde kunne logge på din router med wifi selv om der problemer på gaden. Enheder vil så typisk sige "connection, no internet". Hvis du ikke har wifi så kig på den grønne lampe med teksten wifi på din 3890. Lyser den ikke så prøv at trykke på den runde knap øverst på router bag forkanten. Det er den del med 3 streger af forskellig længde. Knappen skal trykkes ned et stykke tid. Ønsker man helt at slå wifi permanent fra (2,4 og/eller 5GHz) gøres det ved at logge in i router (instruktion på en label i bunden eller en medfølgende seddel) . Nogen har oplevet med 3890 af wifi slår fra, og de skal ind og slå det til inde i routeren igen.
Badge
Den grønne lampe er tændt og blinker ikke. Hvis jeg logger ind router på den skifter den inde under punktet LAN Discovery mellem ON og OFF på både 2,4 og 5 GHz men kan intet wifi fange
Omdømme 7
Badge +7
Det tyder på en syg router. Jeg skal snart i gang med nummer 4 af 3890 på rimeligt kort tid. Du kunne prøve at slå begge wifi frekvenser fra og til igen i router. Dette gøres ved at fjerne afkrydsning i "Enable Primary Network" for begge frekvenser. Hvilken version af 3890 har du ? (V1, V2, eller V3, ses når man logger på).
Badge
Det er en v2, men har ikke den option synes jeg.
Omdømme 7
Badge +7
Du går ned under Wireless og trykker på en frekvens og under Basic og første mulighed. Hvilken version af softwaren kører du? Ses på login siden. Sidste nye skulle være FAST3890_TDC_50.10.12.T0
Badge
Det har vi så nok en del af problemet 🙂 har ikke et punkt der hedder wireless
Omdømme 7
Badge +7
Wireless skal være mulighed i venstre side lige når du logger på router. Jeg har mistet 2,4 GHz og den frekvens viser router ikke mere under Wireless. Du har vist mistet begge frekvenser og det får tilsyneladende router til at undlade at vise muligheden Wireless helt. Det er vist tale om en ny router, men har du prøvet at nulstille router med den lille knap i bunden tæt på forkanten?
Badge
Har nulstillet, men gør desværre ingen forskel 😟.
Tror bare jeg må lade YouSee teknikerne komme ud og konstatere at det er galt med routeren og ikke forbindelsen. Tak for assistancen 👍🙂
Omdømme 5
Badge +7
Slangefar skrev:

Wireless skal være mulighed i venstre side lige når du logger på router. Jeg har mistet 2,4 GHz og den frekvens viser router ikke mere under Wireless. Du har vist mistet begge frekvenser og det får tilsyneladende router til at undlade at vise muligheden Wireless helt. Det er vist tale om en ny router, men har du prøvet at nulstille router med den lille knap i bunden tæt på forkanten?

Hej Lundgård

Jeg er helt enig med Slangefar her.

Det lader til, at der er sket noget med WiFi-delen i hardwaren og det mener jeg også får den til at slå muligheden helt fra.

Hvis reset at modemmet ikke løser det, så vil jeg mene, at du skal kontakte vores support med henblik på at få ombyttet modemmet.
Badge
Nu havde vi så besøg af en tekniker idag som konstaterede det samme som både I og jeg har sagt hele tiden at routeren var defekt så en udskiftning hjalp 🙂

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)