Spørgsmål

Sagemcom 3686 parental control

Hej
Jeg har en sagemcom 3686 router med hardware version V1,0 og en software version TDC_2.79.0-T1 (se vedhæftet fil)

Jeg har forsøgt at opsætte en parental control for specifikke hjemmesider i specifikke tidsrum. Det kan jeg ikke få til at virke.

Jeg opsætter en domain blocking under basic setup for profile 1

Herefter går jeg ind under user setup og tilføjer en mac adresse for en given enhed og blokerer alle tidspunkter på døgnet.

Problemet er bare at jeg stadig kan tilgå den blokeret hjemmeside.

ER der nogle der kan hjælpe med, hvad jeg gør galt.

Tak

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej sorensko

Velkommen på YouSee Forum :)

Vi er ikke bekendte med, at der skulle være en generel fejl med denne funktion på Sagemcom3686.

Det lader dog til, at dit modem ikke har nyeste firmware. Prøv at genstarte dit modem. så det gerne skulle opgraderes til firmwareversion: 3.420.0. Herefter bør det egentlig virke ellers hører vi gerne om det.

Hvis mit svar løste problemet, må du gerne markere det som bedste svar, så løsningen kommer til at stå op under dit hovedindlæg :)
Hej.
Routeren er nu blevet opdateret med sidste firmware. Det har dog ikke ændret på noget.

Jeg kan stadig tilgå blokeret hjemmesider.
Nogle løsningsforslag?
Omdømme 2
Badge +1
Hej sorensko

Tak for tilbagemeldingen.

Vi har netop hørt tilbage fra de systemteknikere, der håndtere vores software-opdateringer, og der viser sig at være tale om en decideret fejl på funktionen.

Problemet er meldt videre til producenten af vores modems og den dertilhørende software, men vi har desværre endnu ingen tidshorisont på, hvornår det vil blive løst. Det beklager jeg.

Anna,
YouSee Forum Team
Hej.
Er der samme mulighed i nogle af jeres andre typer af routere? Så kunne jeg ko evt få den byttet.

Mvh Søren.
Omdømme 7
Badge +7
Synes at huske en sjov løsning, men jeg kan ikke huske hvad det var for en YouSee router det galt. Løsningen var at lave det som 2 tider. Skulle man lukke fra f. eks. 23-07, skulle spærring 1 vare fra 23-24 og spærring 2 vare fra 24-07. YouSee vil sikkert ikke opgradere gratis, når det ventes på et fix på problemet, men du kan vist opgradere til 3890 for et gebyr på vist nok 395 kr. 3890 har også Parental Control.
Omdømme 2
Badge +1
Hej igen @sorensko

Jeg beklager den lidt sene tilbagemelding. Jeg skulle lige vende spørgsmålet med vores systemteknikere, fordi jeg ærligt talt var i tvivl om, hvorvidt fejlen gjaldt samfulde Sagemcom-modems.

Det gør den ikke. :)
Hvis du får ombyttet modemmet som defekt gennem YouSee Support, skulle du meget gerne få tilsendt en anden modem-type, hvor Parental Control virker.

Support sidder klar på 70704040 mellem kl. 8.00-20.00 alle ugens dage. :)

Anna,
YouSee Forum Team

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)