Spørgsmål

SAGEM 3890v2 Tekniske specifikationer

Hvordan finder jeg de tekniske specifikationer for SAGEM 3890v2? Har ringet til support, som ikke vidste noget. Har skrevet til support, der heller ikke vidste noget og afbrød samtalen. Har desuden søgt i dette forum uden held.

Jeg er klar over hvordan jeg opsætter en router og hvad lamperne betyder. Søger som sagt de tekniske specifikationer (Hvilke teknologier der understøttes osv.)

På forhånd tak :)

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er en meget ny router. Yousee og producenten har ikke meget info endnu. Her er dog lidt på engelsk: http://www.sagemcom.com/press-events/press-release/detail-view/news/sagemcom-receives-docsisR-31-certification-for-its-next-gen-cable-media-gateway-fst-3890/
Tak for det hurtige svar :) Men kommer YouSees router ikke altid med custom firmware? Så kan vel ikke stole på hvad der står på producentens hjemmeside? Ville gerne kunne rode med QoS og WoL hvilket er disablet i min nuværende model.
Omdømme 7
Badge +7
Yousee har det deværre med at fjerne funktioner i deres routere for at lette supporten af dem. Jeg savner meget i min Netgear C6250 fra Yousee sammenlignet med Netgear R6250. Kan du ikke leve med standard routeren, må du sætte den i "bridge mode" og slutte en egen router efter den. 3890 er mig bekendt ikke kommet i en V2 endnu. Er det i stedet en 3686V2 du har?
Omdømme 5
Badge +4
Hej ForumBruger543
Hvis du vil rode med routere, (QOS og lign.) vil jeg anbefale at prøve at kigge på denne router: https://www.ubnt.com/edgemax/edgerouter-lite/ Det er dog ikke en trådløs router, Så hvis du vil have Wifi med kræver det et acesspoint (Dem laver Ubiquiti også...) Routeren er en router i den semi profesionelle, til profesionelle ende. dvs. Den kan alt det de store (læs: Cisco...) kan (OSPF, RIP osv) Den kan også en perfekt virkende QOS (Jeg har denne router, og har kørt med QOS.. er dog gået på en 1000/1000 linjer, så endnu har jeg ikke haft brug for QOS på den linje) Men brugte QOS gevaldig meget da jeg kun havde en 10/2 linje. Og her virkede det perfekt. modsat mine erfaringer fra f.eks. Asus routere. Det bedste ved den router er.. den koster kun omkring 700-800 kr. :) Ellers kig på en VyOs Linux Distro. Det er en REN router distro, men kræver en PC med 2 netkort. Edge routerne er bygget på forløberen til VyOs, der hedder Vyatta.

Venlig Hilsen

Brian
Slangefar skrev:

...3890 er mig bekendt ikke kommet i en V2 endnu. Er det i stedet en 3686V2 du har?

Ringede idag og fik at vide at det var den nyeste de havde. Ved ikke om dette er korrekt.

Tak til jer begge. Vil kigge nærmere på de forslåede modeller :)
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har Sagem Fast 3890, men efter nogle ændringer i min PC, kan jeg ikke længere komme ind på mit modem via 192.168.0.1. Fejl i kode og eller brugernavn. Der plejer ikke at være en selvvalgt kode - kan nogen hjælpe?
Omdømme 7
Badge +7
joern skrev:

Jeg har Sagem Fast 3890, men efter nogle ændringer i min PC, kan jeg ikke længere komme ind på mit modem via 192.168.0.1. Fejl i kode og eller brugernavn. Der plejer ikke at være en selvvalgt kode - kan nogen hjælpe?

Har fundet det søgte.